טלוויזיה
שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה





*עברנו דירה! בואו לבלוג החדש והנאה של קפה+טלוויזיה
חיפוש בפורום

Follow CoffeePlusTV on Twitter


מעונה החדש של קהילת פורום טלוויזיה של נענע, כולל דיונים שטחיים ומעמיקים, מופרכים ומהותיים, מצחיקים וחמורי סבר, ענייניים וקלושים, נקודתיים ופזורים, על טלוויזיה ועל כל מה שמסביב לה, שזה, מסתבר, לא מעט.



קיים מאז 8/8/2008
הפורום מנוהל על ידי yaddo

backbeat





טלוויזיה

המלצת היום - שישי TV
בערוץ 1 ב-22:10, מייקל ג'קסון: 30 שנה של קריירת סולו.
קונצרט מחווה ליום השנה ה-30 לקריירה של מייקל ג'קסון שהתקיים במדיסון סקוור גרדן בניו יורק. בקונצרט השתתפו אמנים רבים ששרו משיריו: לות'ר ואנדרוס, גלוריה אסטפן, וויטני יוסטון, ג'יימס אינגרם, לייזה מינלי, דברה קוקס, גלוריה גיינור, בילי גילמן, אשר, מארק אנתוני ועוד רבים. כמו כן התקיימה הופעה מחשמלת של מלך הפופ עם השירים "Billie Jean", "Beat It", "The Way You Make Me Feel" ו-"Black Or White", כולל איחוד היסטורי של הג'קסונים לאחר 17 שנים.

סרטים:
Snail בזהב חם ב-22:00, רובין הוד, בכורה. אפוס הרפתקאות מצליח בבימויו של רידלי סקוט ובכיכובו של ראסל קרואו, שחוזרים לשתף פעולה בפעם החמישית. באנגליה של המאה ה-13, רובין (קרואו) ולהקת שכירי החרב שלו נלחמים בשחיתות ומובילים התקוממות נגד בית המלוכה ונגד מדיניות העושק המתמשכת שלו. גם עם קייט בלאנשט, וויליאם הארט, מקס פון סידוב ("מגרש השדים"), מת'יו מקפיידן ("גאווה ודעה קדומה"), מארק סטרונג ("קיק אס").

בלוויין,
סוף שבוע אנימציה אלטרנטיבית בכן 3
מה משותף למותחן מרהיב המתרחש בעולם החלומות; קומדיה מוזיקלית מורבידית מבית היוצר של טים ברטון; סוף העולם בעיניהם של זוג בריטי מאופק; מערכת יחסים בין אדם לכלבתו הנאמנה; דוקומנטרי על זוג תל אביבי; דרמת התבגרות בשחור לבן על רקע המהפכה האיראנית; וקומדיית אנסמבל שחורה על פי סיפוריו המצחיקים-מרירים של אתגר קרת? כולם סרטים מצוינים, מורכבים וחכמים, כולם שונים זה מזה בז'אנר ובסגנון, וכולם נעשו באנימציה. אמנם ישנם עדיין מעטים שחושבים שסרטי אנימציה נועדו לילדים בלבד, אבל יותר ויותר סרטי אנימציה פונים היום לקהל בוגר וממש אינם מיועדים לגיל הרך או לצפייה משפחתית. לטובת כל אלו שעדיין נרתעים ממראה ציור, יציר מחשב או דמות מפלסטלינה, ולמען כל חובבי האנימציה הבוגרת, מקדיש כן 3 סוף שבוע עשיר וגדוש בסרטים נהדרים, שונים ומגוונים, שמה שמאחד אותם הוא שכולם מונפשים וחופשיים ממגבלות העבודה עם שחקנים בשר ודם.
במהלך שישי ושבת ישודרו ב-כן 3 HD ובכן 3 כ-16 סרטי אנימציה, ביניהם בכורה בלעדית ל"9.99$", גרסת אנימציית הפלסטלינה לסיפוריו הקצרים של אתגר קרת שהופקה בשיתוף כן; "כלבתי טוליפ" בכורה ארצית בלעדית למחווה לידידתו הטובה ביותר של האדם; "מרי ומקס", הבכורה הארצית לסרטו המדובר של זוכה האוסקר אדם אליוט; "פפריקה", סרטו האחרון של גאון האנימה סטושי קון שהלך השנה לעולמו בגיל 47, בבכורה ארצית בלעדית; "כשהרוח נושבת", הדרמה הבריטית העגמומית והנהדרת של הBBC; "הנסיכה מונונוקי" המופתי של הייאו מיאזאקי; "חתונת הרפאים" של טים ברטון בדיבובו של ג'וני דפ; "פרספוליס" עתיר השבחים; "סורק אפלה" המד"בי על פי ספרו של פיליפ ק. דיק בכיכובו של קיאנו ריבס; "שלישיית בלוויל" של סילביאן שומה הצרפתי (שסרטו החדש "אמן האשליות" ישודר בהמשך השנה במסגרת פסטיבל הקולנוע של כן 3); "שר הטבעות" בגרסה הקלאסית של אמן האנימציה הוותיק רלף באקשי; "אבודים בתל אביב" הדוקומנטרי; שני סרטים קצרים בסדרת העיבודים הממזריים לקומיקס של "אסטריקס" ועוד.
היום החל מ-14:21: כשהרוח נושבת, 9, חתונת רפאים, שלישיית בלוויל, וואלאס וגרומיט: טיול לא מהעולם הזה, וואלאס וגרומיט: המכנסיים הלא נכונים, וואלאס וגרומיט: כבש כבש תרדוף, כלבתי טוליפ (פירוט להלן), מארי ומקס (פירוט להלן), אבודים בתל אביב.

Snail בכן 3 ב-22:00, כלבתי טוליפ, בכורה. טריוויה: סרט אנימציה שהתברג לרשימה המצומצמת (השורטליסט) של המועמדים לאוסקר בקטגוריית האנימציה, והשתתף בפסטיבלי סרטים רבים בעולם, בהם קאן, טורונטו, ונקובר, סאן פרנסיסקו, מרלבורן וגם פסטיבל ירושלים. הסרט מבוסס על רומן אוטוביוגרפי מאת ג‘יי אר אקרלי. הוא היה ג'נטלמן בריטי מאופק שכבר חשב שימשיך את חייו לבד. עד שהיא שינתה הכל: טוליפ, כלבת מזן רועה גרמני, שפרצה לחייו בגיל שנה וחצי ברוח שובבות המאפיינת גיל זה. הקשר העמוק ביניהם שנמשך לאורך 14 שנה מתואר בסרט המקסים הזה ברגישות ובהומור, עם תשומת לב לפרטים הקטנים והחשובים באמת. בעזרת אנימציה עדינה, אקספרסיבית ונהדרת, המלווה בפסקול עשיר ובקולו החם של כריסטופר פלאמר, הצופה נשבה בקסם יחסי השניים. גם עם קולותיהן של לין רדגרייב ("אלים ומפלצות"), איזבלה רוסליני ("קטיפה כחולה").
Snail בכן 3 ב-23:28, מרי ומקס, בכורה. סרט הפתיחה של פסטיבל סאנדנס, זוכה דב הקריסטל בפסטיבל ברלין, זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל אנסי הבינלאומי לאנימציה. גם סרט זה התברג לרשימה המצומצמת של המועמדים לאוסקר בקטגוריית האנימציה. בתחום האנימציה הפונה לקהל בוגר, אדם אליוט נחשב לאחד הבמאים הנערצים בעולם. למעמד הזה הוא הגיע בעיקר בזכות סרטו הקצר "הארווי קרמפט", שאף זיכה אותו באוסקר בשנת 2003. מובן אם כך, שהציפייה לקראת סרטו הראשון באורך מלא הייתה רבה, והוא לא אכזב. "מרי ומקס" מציג את הסגנון הייחודי של אליוט - העיצוב המיוחד עם פלסטלינה באנימציית סטופ מושן, הדמויות משולי החברה שהינן משונות אך עם זאת מעוררות הזדהות, ההומור העוקצני שפעמים רבות משולב בבכי. זהו סיפור ידידותם ארוכת השנים של שני חברי עט השונים מאד זה מזה – מרי בת השמונה מאוסטרליה, ומקס, גבר כבד משקל החי בניו יורק וסובל מתסמונת אספרגר. עם קולותיהם של פיליפ סימור הופמן, טוני קולט, אריק באנה, בארי המפריז.



בכבלים,
Snail בזהב חם ב-18:35, השליח, עם וודי הרלסון, בן פוסטר.
Snail בסרטים חמים ב-22:00, האופה, קומדיה בריטית חמודה עם דמיאן לואיס.

ולא לשכוח:
מרק הוליוודי (עם ג'ואל מקהייל) ב-E! ב-15:30.
זירת הפשע ניו יורק 7 באזור חם ב-17:45.
פרקים אחרונים לעונה של פרויקט מסלול 7 + הדוגמניות של המסלול 2 בחם 3 ב-17:50.
משפחת סימפסון 19 בכן קומדיה ב-18:00.
איש משפחה 9 בכן קומדיה ב-18:25.
קליבלנד 2 בכן קומדיה ב-18:50.
גלן מרטין 2 בכן קומדיה ב-19:15.
אל תפיל את המיליון בערוץ 2 ב-21:15.
ווייפאאוט ישראל בערוץ 10 ב-21:15.
מה נסגר? עם רועי בר נתן בערוץ 10 ב-22:30.
אל תשאל 4 עם שי שטרן בערוץ 2 ב-23:00.
ממפיס ביט בחם 3 ב-23:35.

יש לכם המלצות משל עצמכם? אז תמליצו.

מייקל ג'קסון: 30 שנה של קריירת סולו, רובין הוד, סופ"ש אנימציה אלטרנטיבית, כלבתי טוליפ, מארי ומקס, מרק הוליוודי, ממפיס ביט, מה נסגר? ווייפאאוט, אמריקן איידול, אל תפיל את המיליון, אל תשאל, איש משפחה, קליבלנד, זירת הפשע ניו יורק, גלן מרטין ועוד.

לחץ כאן להמשך קריאה פורסם לפני 2646 ימים מאת yaddo

גמר פרויקט מסלול 7 (ספוילרים)
איזה כיייייף! הפייבוריט שלי במהלך כל העונה זכה!

אל הגמר הגיעו שניים שהגיע להם חד משמעית להיות שם. לאורך כל העונה סת אארון ואמיליו
סוסה סיפקו את הבגדים היפים והמגניבים ביותר בעיניי. הם היו די בלבל אחד מעל כולם.
מבחינתי למי שהגיע להיות שם איתם זה לא למילה אלא למאיה, שהלכה והפכה יותר ויותר
מסקרנת וטובה עם התקדמות העונה.
מילה בהחלט סטפד אפ הר גיים בשביל התצוגה, וזה ניכר, והתצוגה הייתה לא רעה, אבל זה לא
מתקרב בקאליבר של השניים האחרים.
אמיליו היה בטח זוכה לו הקולקציה שלו הייתה חזקה כמו הדגמים הראשונים שהוציא אל
המסלול. פתאום באמצע התצוגה הקולקציה נהייתה לבישה מדי ולא מספיק מרשימה בבנייה (ואז
שוב חזרה להיות מרשימה עם השמלת ערב, אבל זה היה בחזקת מעט מדי מאוחר מדי).

אארון הביא אותה בהכי הרבה יצירתיות (חוץ מהשמלה הסופית שהייתה הנפילה היחידה שלו)
וקטע ורוקאנדרול פאנק ידידותי. איזה כיף שהוא זכה.

אגב, זו רק אני או שהעונה הקידום של נותני החסות עבר כל גבול?
"נעבור עכשיו אל טים ואורח חשוב שיסביר לכם על האתגר הבא שלכם".
קאט לגג. "האתגר הוא לעצב בגד לפי ארכיטקטורה ומי יותר טוב להסביר על זה מקולייר סטרונג
ואנשי המספרה של גרנייה?! כי...אה... על גגות ביניינים גבוהים יש רוח... וזה הורס את
הסתפורת"
זה תמיד היה עד כדי כך בוטה?

נקודת השיא של העונה, מבחינתי: אמיליו התחרותי והאגו-מנייאקי מכולם יוצר בד עם פרינט
המבוסס כולו על חתימת שמו, רק כדי שטים (האליל) ישאל אותו אם הוא חתם "אמיליו וסת
אארון", כי כך זה נראה מהצד. :)

זהו. עונה טובה.
אבל הגמר לא היה טוב כמו גמר הבנות של שנה שעברה.

לחץ כאן להמשך קריאה פורסם לפני 2647 ימים מאת נטלוב

הסמויה 5.10: -30-
"...חיי מלכים"
(ה. ל. מנקן)



ה. ל. מנקן הוא העיתונאי הטוב ביותר שיצא מבולטימור, אליבא דדיוויד סיימון. הציטוט המלא מופיע על הקיר של הבולטימור סאן מאחורי גאס כשאלמה עוזבת את המקום. זו לשונו: "כשאני מביט לאחור על חיים מבוזבזים, אני מוצא את עצמי יותר ויותר משוכנע שהיה לי יותר כיף לדווח חדשות מאשר בכל מיזם אחר. אלה הם באמת חיי מלכים".

הצפייה השנייה לא עידנה את הדברים שהפריעו לי בראשונה. להפך, היא איששה אותם גם בלי שזכרתי שכבר העליתי את הנקודות האלה במה שכתבתי בעבר. בסופו של דבר דמותו של טמפלטון פשוט לא אמינה בעיניי וקשירת הקצוות לא הייתה מספקת. כנראה שהעובדה שהעונה כוללת עשרה פרקים במקום ה-12 או ה-13 שהם רגילים להם ממש הייתה בעוכריה. הייתה קפיצה גדולה מדי בין הראיות שהגיש גאס לבוסים על שקריו של סקוט לבין העפתה של אלמה והזכייה בפרס, בלי שראינו שום דבר באמצע.

הגם שעם שני פרקים נוספים העונה הזו אולי הייתה נראית לי הגיונית יותר ופחות חפוזה, עלילת טמפלטון לא מתקבלת על דעתי איך שלא יהיה, ואני בספק אם פרקים נוספים היו משנים. העובדה שהם זכו על הבולשיט שהוא המשיך להביא למרות ראיות שיש לאנשים מסביב על אמינות הדיווחים, פשוט לא אמינה.

לא מדובר רק בסוף העונה, אלא מן הסתם בסוף הסדרה וסוף הסיפורים של הדמויות. גם כאן אני לא מרגיש לגמרי מרוצה, בעיקר כי יש לי תחושה שנמנעה מאיתנו הרחבת יריעה, אלמנט ש"הסמויה" כל כך הרגילה אותנו אליו כל הזמן. הייתי מאוד שמח לראות את באבלס נפגש עם בנו, למשל.

אבל בסופו של דבר זה היה פרק אחרון מספק. מקנולטי ופרימון, עמודי התווך של החקירות השונות מדי עונה, יצאו עכשיו אל מחוץ למשחק. יש להם ממשיכי דרך בדמות סידנור (מפתיע שהוא דווקא לא בא על עונשו, אבל אני אקבל את זה), אבל הם עצמם שהיו חוד החנית כבר לא שם, אז גם לנו אין מה לחפש במקום. בתוך כך גם זכינו לראות את שרדין ואת ווי ביי, וקיבלנו קריצות אל כמה וכמה ציטוטים מדברי ימי הסדרה. מקנולטי שאל פעם אחת אחרונה "What the fuck did I do?" ובאנק צעק עליו "אתה מת עבורנו". שרדין העמידה דברים על דיוקם כאשר לסטר אמר שהיה בכוח 32 שנה והיא חידדה "וארבעה חודשים". באנק נזף בשותפתו קימה על שלקחה שיחה במחלק למרות שלא הייתה צריכה, "שמת זין כשלא היה תורך לשים זין". זירת הרצח, אגב, נמצאה במקום שבו הוטלה גופתו של וויליאם גאנט בסוף הפרק הראשון, כך על פי הקומנטרי בפרק. ניתן לזהות את המקום על פי הפסלים.

והיו גם כמה רגעים מזככים במיוחד. כשסלים ירה בצ'יז, למשל. משהו שהיה חייב לקרות. ובאבלס היושב על שולחן אחותו עם בנה, והשופטת פרלמן מול התובע דניאלס ברגע מאוד חמוד, או קארבר מקבל את הדרגה מדניאלס. או כשמקנולטי סירב להיכנס שוב לבר עם פרימון וגרגס אלא התרחק מהמקום ונתן נדבה לקבצן שישב שם – יופי של טאץ'. אחרי כן הוא ובידי ישבו בשקט והיא הניחה את ראשה על כתפו. אני כל כך שמח בשביל שניהם, ואני אופטימי לגבי שאר מערכת היחסים שלהם. מקנולטי אחרי כל הסיפור הזה היה מוכה אשמה ובושה, כשהבין שהשטויות שלו הביאו לרוצח חקיין שבאמת פוגע באנשים. למרות שהוא שוטר מטבעו אני בטוח שהוא הסתדר גם בלי זה, בערך כשם שהיה בעונה הרביעית. אני רוצה להאמין שהוא היה צריך את החוויה הזו כדי להבין שעדיף לו לשמור על הדברים החשובים.

ועכשיו, כמה שנים אחרי כן, אני רוצה לדעת מה קורה עם הדמויות. מה מרלו עושה לבסוף? וג'ימי? ישנה הקבלה ביניהם, שניהם נאלצו למצוא משלח יד חדש. האם הנערים נפגשו שוב? רנדי, דוקי ומייקל, הנער שלמראהו בפעם הראשונה עומאר הפטיר "הוא רק ילד"?

בשוליים: את הפרק ביים קלארק ג'ונסון, שביים גם את הפרק הראשון בסדרה ומגלם בה את גאס היינס. דיוויד סיימון ואד ברנז היו מועמדים לפרס האמי על התסריט של הפרק הזה. הם כמובן לא זכו, כשם שהיה לכל אורך עונות הסדרה עם המוסד האידיוטי הזה.


הנה מה שהיה לחתול-רובוט לומר על העונה, וזה הסיכום של איילון צפון.




לחץ כאן להמשך קריאה פורסם לפני 2655 ימים מאת yaddo

הסמויה 5.08: הבהרות
"שקר הוא לא צד בסיפור. הוא רק שקר"
(טרי הנינג)



יש לי כמה תוספות להלם שהובע במה שכתבנו בעבר. בראשן הניגוד שהתייחסתי אליו בשעתו בין האופן שבו העיתון מתייחס אל מותו של עומאר לבין הרחוב. האירוניה הגדולה היא שאת הסיפורים האמיתיים העיתון מפספס – עכשיו עומאר ולפניו הקינגפין פרופוזישן ג'ו – ובמקומם יש להם עיתונאי סורר שממציא סיפורים.

אחרי שהפרקים אחרונים יצאו מגדרם בניסיון (מוצלח) למצב את עומאר כדמות עם מעין כוחות על, וזאת כמובן אחרי סדרה שלמה שבה הוא גם ככה היה מעין דמות מיתית, הפרק הזה בא להבהיר לנו שאין דבר כזה ב"סמויה". עומאר המפחיד והגדול נורה על ידי קאנרד הקטן והפרחח. המשחק כאילו לא נגע לו, לא היה לנו ספק שבקרב מול מרלו ידו של עומאר תהיה לבסוף על העליונה, אבל בסופו של דבר גם הוא אנושי. הייתי אומר "יהי זכרו ברוך", אבל ברור שהוא יהיה.

פרצוף מוכר נוסף הפציע בפרק, הפעם פוט, כשדוקי נכנס אל חנות הנעליים בחיפושיו אחר העבודה. ההאסלר הפך לעובד הגון, מוכר נעליים כאחרון האל באנדים, אם כי עם פחות מרמור למראית עין. יפה בעיניי שבעדינות נרמז לנו שהמוות של בודי השפיע עליו עד כדי כך שהוציא אותו אל מחוץ למשחק. במהרה אצל דוקי אמן, רק בלי הטראומות. בינתיים הנער מוצא עבודה אצל האלטע זאכן השכונתי, די בדומה לשרוד וג'וני, אלא שבניגוד אליהם הוא אינו מכור לסמים. נתנחם לפחות בזה.

במערכת העיתון טמפלטון שוב ממציא ציטוטים וסיפורים. זה כבר נראה לי מופרך מדי. גם ככה מתחקרים אותו ומקשים על כתבות קודמות שלו, החייל שהוא ציטט הטריח את עצמו לבוא ולספר את האמת, היינס בודק את הסיפור האמיתי מאחורי כל זה – זה הזמן להוריד פרופיל ולשחק לפי הספר, אבל הוא בכל זאת ממציא עוד שטות בשביל לפתוח את הכתבה? זה כבר נשמע מעשה של טיפש גמור. לא קניתי.

לחץ כאן להמשך קריאה פורסם לפני 2657 ימים מאת yaddo

רפרנסים לקומיוניטי
אני רוב הזמן רק סטוקרית כאן אבל רציתי לחלוק איתכם את ההרגשה המוזרה שנהיתה לי בזמן קריאת ניתוח פרקי קומיוניטי של דן הרמון. מצד אחד אני מתה על קומיוניטי, היא פרועה, גיקית ומלאת נונסנס, מצד שני היוצר שלה הוא חתיכת בחור יומרני מתפלצן! עדיין לא סיימתי לעבור על כל הניתוחים כי הוא די התחיל להרוס לי את התוכנית.

ממה שהוא כותב הבנתי שהבן אדם רק רוצה כל הזמן לעשות טלוויזיה "מיוחדת", "מוזרה" וש"לא עשו את זה קודם" למרות שהייתי חושבת שקודם כל יוצר של סדרה קומית היה רוצה שהסדרה שלו תצחיק. הרמון נשמע כמו חתיכת אמן מיוסר "בואו תשמעו איך הצלחתי לעבוד על הממסד שלא נותן לי לעשות פרקים מוזרים! הם לא אוהבים את מה שמוזר! החליפות לא מבינים שמה שאני עושה זה גאוני!!". הוא בטוח שמה שמרתק בסדרה שלו זה המסרים שלה לגבי האומנות הטלוויזיונית ועל זה אנשים רוצים לדבר (ולא רק חבריו בברנז'ה) ואם יש משהו שאני לא סובלת זה אומנות שמתעסקת באומנות. הוא רוצה שהטלוויזיה שהוא יוצר תגרום לאנשים לחשוב, כמו הסדרות של HBO, אבל העובדה היא שהסדרות של HBO גורמות לצופיהן לחשוב על נושאים שבאמת חשובים ועד כמה שאני אוהבת את המדיום הטלוויזיוני (והו כמה שאני אוהבת את התוכניות שלי) זה לא נושא שצריך סדרה שלמה שתתעסק רק ברפרנסים אליו וחדשנות בו כשהיא מפספסת תוכן אמיתי. לדוגמא מה שהוא אמר על בריטה וג'ף, שהוא חשב כמה שזה יהיה חדשני להגיד שהם שוכבים אחד עם השני ולא להפוך אותם לזוג, שאולי זה באמת חדש אבל איך אתה משרת את הדמויות שלך אם אתה גורם להם לעשות דברים רק בגלל שעוד לא עשו אותם?

מה שכן, התחלתי לשים לב לדברים שלא מצאו חן בעיני בעונה האחרונה, דברים שקודם יחסתי לכתיבה לא טובה ולסוג של Sophomore Slump, עכשיו אני מבינה שכל אלו היו בכוונה, או לפחות דברים שהיו חשובים לי לא היו חשובים ליוצרים. התפתחות הדמויות, חיי הקולג' המוזרים שלהם אלו דברים שדן הרמון משתמש בהם רק כדי לעשות משהו שלא ראיתם אף פעם באף סדרה אחרת עד שהוא הגיע. תהיתי למה פתאום כל שבוע יש "פרק הומאז' מיוחד!!", מסתבר שאם זה לא פרק "מוזר", כמו שהרמון קורא להם, אז זה סתם פרק קומי רגיל שאפשר לראות בקומדיות נחותות יותר.

עכשיו אני חוזרת לפרדוקס שלי, אני אוהבת את קומיוניטי, היא מצחיקה אותי ואי אפשר להתווכח עם העובדה הפשוטה הזאת, אז אולי אני צריכה להתעלם מהיוצר ולנסות להינות ממה שיש? האם זה יעשה גרוע יותר והיא תהפוך לסוג הסדרות שאני צריכה להפסיק להיקשר לדמויות בה כי הן בכל מקרה לא יזכו לשום פיתרון? זה יהיה מבאס, כי בפעם האחרונה שלא נקשרתי לאף דמות בסדרה הפסקתי לראות את "גלי".

קיצר, כנראה אני אהיה עם קונפליקט פנימי עד שתתחיל העונה החדשה ואז אני אראה לאיפה הרגש יקח אותי.

אני אסיים בציטוט של מר הרמון מהכתבה שלרוב מייצג את מה שגרם לי לכתוב את כל זה:
And it’s a big question. Like, are you supposed to assume that the audience is critical and invested? Or are you making a fundamental error there in a medium that is not designed to engage, but to comfort? Because you’re a critic. If you do work 12 hours a day, you’re just working on, like, watching TV. Or something that is not digging ditches. Something where you aren’t going to the TV for, like, an ice pack. You’re going to it for a Popsicle. You’re going to it for flavor and for engagement. So you have that spectrum of HBO on one end and ABC on the other end, and you get these huge numbers of people going, “Hey! Don’t assume anything about my IQ, but I got work in the morning, and I’ve got better things to think about than the concept of entertainment. Charlie Sheen just made me laugh with a boner joke. Done! He reminds me of me. He likes his slippers. He’s got amnesia in this episode.” It’s not an easy debate. Like, are you supposed to engage in fucking art on TV? Is there a way to do both? But “Asian Population Studies,” that’s as mainstream as Community can get, I think.

יכול להיות שאני טועה ושלא ירדתי לסוף דעתו, בכל מקרה, אשמח לשמוע את דעותיכם.

אוי זה יצא ארוך.



לחץ כאן להמשך קריאה פורסם לפני 2658 ימים מאת תמרלו

אריגי תפארת ארצנו


בדיוק בזמן שטריני וסוזנה דואגות למלבושיהם של הישראלים העכשוויים, בערוץ 1 התחילו לשדר סדרה על תולדות האפנה העברית. כמו תמיד כשמגיעה סדרה כזו הסוקרת באופן מקיף היסטוריה של אגף ישראלי כלשהו, אם זה הרוק הישראלי ("סוף עונת התפוזים") או ההומור העברי ("במדינת היהודים"), אני מרגיש שסוף סוף ערוץ 1 מבצע את מלאכתו. חבל שזה קורה לעתים כל כך רחוקות, אבל המקרה של תולדות האפנה המקומית אינו שונה, לפחות על פי הפרק הראשון המלבב, שהיה מהנה וקולח עד מאוד. התסריט השנון של מויש גולדברג, עם ההגשה של קרן מור המצוינת-תמיד וחומרי הארכיון המעולים, עשו את העבודה היטב.

הגילויים היו רבים: בזמן שבני העלייה הראשונה הבינו שלא יוכלו לעבד את השדות הארצישראליות עם חליפותיהם האירופאיות, מסתבר שתל אביב הייתה כבר אז ובהקשר הזה מעין מדינה בתוך המדינה. שם הקפידו על אפנה קלה כבחמורה, לפחות עד שהומצא בגד הים וכולם התהלכו אל הים וממנו חצי עירומים, מקימים עליהם את חרון אפה של העירייה (דבר שכבר למדנו ב"תל אביב יפו", הסדרה המצוינת של ערוץ 8 על תולדות העיר). עוד למדנו שחמדה בן יהודה, רעיית אליעזר, הייתה כהנת האפנה הראשונה בארץ ואף המציאה את המילה, וששרה אהרונסון אמנם גיבורת ניל"י, אבל גם הייתה מקפידה מאוד בלבושה. המושגים הראשוניים למה שמוכר לנו היום היו חינניים ביותר: תצוגת אופנה היא 'ראות אפנה' והדוגמניות בה הן 'מודלים חיים', מה שנכון. אחד האלמנטים היפים ביותר בפרק הוא האופן שבו ברור כיצד הבחירות של אותם חלוצים, שהמציאו את הקו השלט של "סתם זרקתי על עצמי משהו", השפיעו עמוקות על האופן שבו העם הזה מתלבש עד היום.

בסדרות מעין אלה, שסוקרות נושא מראשית ימיו ועד ימינו אנו, יש לי נטייה לאהוב יותר את הפרקים הראשונים, שנוגעים בהיסטוריה הרחוקה יותר וברוב המקרים חושפים בפניי דברים מרתקים שלא ידעתי. למרות שאני מניח שלא חסרים דברים מעניינים בנושא האפנה גם בעשורים האחרונים, אני מקווה שהסדרה תמשיך להיות מוצלחת כל כך גם בפרקיה הבאים.

לחץ כאן להמשך קריאה פורסם לפני 2659 ימים מאת yaddo

מאמרי הקהילה
"הסמויה" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "הסמויה", הסדרה הטובה ביותר בתולדות הטלוויזיה (הוכח מדעית).
26/9/2010
"מד מן" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "מד מן", AKA "הגברים של שדרות מדיסון".
23/9/2010
"glee" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי glee.
27/10/2010
"אבודים" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי סדרת המיסתורין.
30/10/2010
"יומני הערפד" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי סדרת הערפדים.
4/11/2010
"ילדי האנרכיה" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי דרמת האופנוענים של קורט סאטר.
2/11/2010
"צ'אק" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "צ'אק".
10/10/2010
"קומיוניטי" - דיוני הפרקים
כל הדיונים על פרקי "קומיוניטי".
11/10/2010
"דם אמיתי" - דיוני הפרקים
דיוני הפרקים של סדרת הערפדים של אלן בול.
30/9/2010
"דקסטר" - דיוני הפרקים
דיוני הפרקים שהיו לנו על פרקי "דקסטר".
9/10/2010
"שובר שורות" - דיוני הפרקים
כל הדיונים על פרקי "שובר שורות".
9/10/2010



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר עבודה בעגלות Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0781)