טלוויזיה
שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה





*עברנו דירה! בואו לבלוג החדש והנאה של קפה+טלוויזיה
חיפוש בפורום

Follow CoffeePlusTV on Twitter
ימי שבת במילניום האחרון

החלק השני בכרוניקה הקומית שהיא Saturday Night Live. גם העשור האחרון היה רצוף תהפוכות ואירועים עבור החברים "הלא מוכנים לפריים טיים". הרבה פרצופים חדשים, והרבה מכרים ותיקים, וגם כמה שערוריות.

17/8/2009

תקציר הפרקים הקודמים:
ימי שבת בשנות התשעים
ימי שבת חוזרים לחיים

תזכורת: Youtube וNBC לא חברים כל כך טובים (או שמא: חברים טובים מדי) ולכן מיעוט ניכר בקטעי הוידאו, כמו גם כולם בסכנת חוסר אימבוד.

בהתאם לסיקור העשור התבקשתי לתרום את החלק השני בכרוניקה הקומית שהיא Saturday Night Live. גם העשור האחרון היה רצוף תהפוכות ואירועים עבור החברים "הלא מוכנים לפריים טיים". הרבה פרצופים חדשים, והרבה מכרים ותיקים, וגם כמה שערוריות.

את עונת 99'-00' זוכרים כעונה עם הקאסט העשיר ביותר שידעה התוכנית. בהנהגת וויל פארל, כריס קטאן ומולי שאנון שפנו בעיקר לקהל הבוגר, יחד עם ג'ימי פאלון וטרייסי מורגן שהיו אחראים לשלוט בקהל הצעיר, התוכנית ידעה את שיאי הרייטינג שלה.

במקביל, עוזבים את התוכנית כמה מהתותחים הכבדים שלה. שרי או'טרי, טים מדוס וקולין קווין פורשים מהתוכנית. מולי שאנון עצמה סוחבת עד אמצע העונה, רק כדי לקטוף את תואר "חברת הקאסט עם הותק הארוך ביותר" עם שש וחצי שנים רצופות של פעילות. לקראת סוף העשור היא תפסיד את התואר למישהי אחרת, אבל על כך בהמשך. חלק מהפורשים לא מפחדים לרמוז שסיבת העזיבה שלהם נובעת עקב דחיפת יתר של החברים החדשים בקאסט, בדגש על ג'ימי פאלון.

פאלון עצמו סימל סוג של שינוי בתפיסת הכתיבה בתוכנית. פאלון, יחד עם הורשיו סאנז, השתדלו ליצור כמה שיותר מערכונים מבוססי טקסט ולא מבוססי חיקויים, כפי שהתוכנית הייתה ידועה עד כה. רוב המערכונים שנכתבו על ידו ובשבילו לא נועדו בשביל ליצור חיקוי של פוליטיקאי או סלבריטאי אלא בשביל להציג דמויות מאוד רגילות ויום-יומיות על מנת להשקיע את מאמצי המערכון בטקסט עצמו.

לא שזה עזר הרבה לפאלון וסאנז, שהיו ידועים בעיקר בלהישפך מצחוק מהבדיחות של עצמם. מסיבה לא ברורה הצופים אהבו את זה, אני ממש לא. גם מבקרים אחרים לא התלהבו כל כך מהצמד הנ"ל, שנראו כמו חיקויים לאדם סנדלר וכריס פארלי, בטענה שהמקור עדיין יותר טוב מהמודל החדש.

בינתיים, מאחורי הקלעים, התסריטאית טינה פיי (לימים המלכה האם טינה פיי) בולטת בין הכותבים לתוכנית. בשנת 2000 לורן מייקלס ממנה את פיי להיות הכותבת הראשית של SNL. פיי היא האישה הראשונה שאוחזת בתפקיד הכותב הראשי. במקביל, עזיבתו של קולין קווין משאירה את הפינה החזקה של התוכנית "עדכון הסוף שבוע" מיותמת ממנחה. מייקלס מחליט לשלוח את פיי אל קדמת הבמה והיא מתווספת לקאסט של התוכנית. בנוסף, ג'ימי פאלון מצוות אליה אל פינת עדכון הסופ"ש במטרה לשחזר את הפינה כפי שהייתה בשנות השבעים כפינה עם שני מנחים. הצימוד הנ"ל מצליח מעל למצופה כאשר פיי ופאלון מצליחים יחד למצוא קול משותף בפינה שלהם, והצמד הופך להיות הדבר הכי חם בתוכנית.

עונת 00'-01' עמדה בסימן הבחירות לנשיאות ארה"ב. מסע הבחירות הידוע לשמצה הציג שני מועמדים מאוד דומיננטיים באופיים. אל גור הצנוני וג'ורג' W בוש האינפנטיל. המירוץ לנשיאות 2000 סיפק כמה מרגעי השיא של SNL כאשר דאריל המונד הביא חיקוי משעשע לדול, וויל פארל יצר היסטריה המונית עם החיקוי שלו לבוש.

עבודתו של פארל על דמותו של בוש הייתה מהאהובות והזכורות ביותר בתולדות התוכנית. יש כאלה שאפילו אומרים שרק בזכות הדמות של פארל בSNL בוש זכה בבחירות. החיקוי של הנשיא הציג את בוש כילדותי, בור, ממציא מילים כגון "אסטרטגיותי" או "המחליטן" ולא יותר מבובה על חוט של דיק צ'ייני. מדובר כאן בביקורת מאוד חריפה נגד האזרח מספר אחת של המדינה. לא משהו שהולך בקלות. גם שנים אחר-כך, הדמות של בוש מזוהה יותר מכל הדמויות האחרות שמיוחסות לפארל. ב2008 פארל אפילו העלה מופע מונולוג בברודווי שכל כולו נעשה בדמותו של הנשיא לשעבר. המופע היה להיט.




עונת 01'-02' לא התחילה כמצופה. הפיגוע במגדלי התאומים ב09/11 שיתק את התעשייה בארה"ב. כל ההפקות נעצרו, מהדורות החדשות הבהבו לכולם על מסכי הטלוויזיה והכל נהיה נורא שקט באמריקה. SNL, בין התוכניות המזוהות ביותר עם העיר ניו יורק (בה מצטלמת התוכנית) עמדה מלכת, כותבי התוכנית בראשות טינה פיי פנו אל לורן מייקלס בשאלה האם מותר עוד להצחיק בטלוויזיה.

את תוכנית פתיחת העונה, שהגיעה חודש לאחר הפיגוע, פתח ראש העיר ניו יורק רודי ג'וליאני יחד עם שוטרי NYPD והבטיח לצופים שהכל יהיה בסדר. כנשאל ג'וליאני ע"י מייקלס "האם מותר לנו להיות מצחיקים?" השיב לו ראש העיר במילים הפשוטות "למה להתחיל עכשיו?" והלאה לכתוביות הפתיחה...

באותה עונה הצטרפו לקאסט עוד שני פרצופים שלעתיד יהיו מזוהים מאוד עם התוכנית. הראשונה הייתה איימי פולהר. איימי הגיעה לתוכנית אחרי קריירה ארוכה בתיאטרון האימפרוביזציה של שיקאגו, שם התחילו כשרונות אחרים של SNL כגון סטיב קארל, ג'רמי פיבן, ג'ק מק'ברייר (קנת' המלך מ"רוק 30") וטינה פיי עצמה. איימי, שחברותה עם פיי עזרה לה להשתלב בקאסט הצליחה להתבלט בשלל מערכונים, גם בזכות הגישה שלה לבדיחות מילוליות וגם בזכות יכולת החיקויים המעולה שלה, כאשר המפורסת שבהן היא זו של הילארי קלינטון.

בנוסף לפולהר, הצטרף לקאסט גם סת' מאיירס, שנחשב עד היום לאחד הכותבים השנונים והבולטים בתוכנית. מאיירס התחיל לכתוב מערכונים לתוכנית ב2001, והיה ידוע בחיבתו לכתיבת מערכונים פוליטיים. ב2002 הוא יהפוך לחבר צוות בקאסט השחקנים. מאיירס לא נטפל לביצוע דמויות במערכונים. למעט דמותו של ג'ון קארי שמאיירס נאלץ לבצע במערכוני הבחירות ב2004 מאיירס בעיקר כיכב בזכות כתיבת הטקסטים במערכונים שלו.

הצטרפותם של פולהר ומאיירס חיזקה מאוד את כור ההיתוך של SNL, והכל נראה מאוד אופטימי, או שמא?

בתחילת המילניום, החיים היו טובים בSNL. כמעט כל חברי הקאסט היו מפורסמים ואהודים בזכות העבודה שלהם בתוכנית. הקאסט עצמו היה ההרכב הכי גדול בתולדות התוכנית (15 במספר) והחיוך שלורן מייקלס עתה על פניו היה להצהרה בדבר הבייבי שלו.

אבל בסוף 2002, נופל דבר בארץ השבת. וויל פארל, הכוכב הבלתי מעורער של התוכנית, הפנים המזוהות ביותר בין חברי הצוות והאיש שהציל את התוכנית מביטול בסוף העשור הקודם – עוזב.

פארל, שהיה חבר הצוות עם המשכורת הכי גבוהה בהיסטוריה של התוכנית, עוזב לאחר שהביע זמן רב רצון לעבור קבע להוליווד ולמסך הכסף. פארל לא זר לעולם הסרטים והספיק לשחק בשלל תפקידים גדולים יותר וגדולים פחות בסרטים של חבריו בן סטילר ("זולנדר") וקווין סמית' ("ג'יי ובוב השקט מכים שנית"), אך הרצון של פארל לעזוב סופית לטובת הוליווד הגיע בסוף העונה. בדיעבד, המעבר שלו למסך הכסף היה מוצלח מאוד, עם רצף סרטים רווחיים כמו "הבלדה על ריקי בובי", "מחליקים אותה" ו"שחקן ליגה ב'". כמו גם הצליח פארל להתברג לסרטים יותר רציניים כמו "מלינדה ומלינדה" של וודי אלן וגם "מעבר לכל דמיון" של מארק פורסטר.

אחרי פארל עזבה גם אנה גסטהאייר עקב ההריון שלה, בעונה לאחר מכן עוזבים כריס קטאן וטרייסי מורגן בניסיון לכבוש את הוליווד בעצמם (כל אחד נכשל בתורו) ובסוף עונת 03'-04' ג'ימי פאלון מפתיע את כולם (כולל את חברי הקאסט) כאשר הוא מודיע בשידור חי כי הוא מתכנן לעזוב את SNL.

וכך, במחי שנה אחת והתוכנית מאבדת של ארבעת הכוכבים הגדולים שלה. החלל שפארל, קטאן, מורגן ופאלון משאירים אחריהם דורש מילוי מיידי ובכך נפתחת עונת ליהוקים מטורפת באולפני NBC.

ראשית, מתחילים בקידום הכותבים. מייקלס, בעצת סת' מאיירס מוביל את פרד ארימסון, וויל פורטה ואת ג'ף ריצ'ארדס לקדמת הבמה. ארמיסון ופורטה מתגלים ככשרונות לא קטנים ומצליחים להציף את SNL במערכוני שטות מגוחכים. ג'ף ריצ'ארדס מסתדר פחות עם התפקיד החדש ומבקש לעזוב את התוכנית. בנוסף, את מקומו של פאלון במהדורת עדכון סוף השבוע תופסת איימי פולהר לצידה של טינה פיי, לראשונה בתוכנית יש שתי מנחות לפינה.

לאחר מכן, מייקלס פונה לגיוס שחקנים אפרו-אמריקנים שיכנסו לנעליו של טרייסי מורגן. הוא מגייס את קינן ת'ומפסון, עד אז כוכב תוכניות ילדים בערוץ ניקלודיון, ואת פינס מיטשל, קומיקאי טרי שכתב בעיקר לקומדי סנטרל. ת'ומפסון, שהיה גם חבר הצוות הראשון בהיסטוריה שהיה צעיר יותר מהתוכנית עצמה (התוכנית נוצרה ב75' ות'ומפסון הוא יליד 78'). הצליח להתברג היטב יחד עם חברי הצוות. מיטשל, לעומתו, לא מצליח למצוא את מקומו ובסוף עונת 2005 הוא מועזב מהתוכנית.

כדי להוסיף שמן למדורת הליהוקים ולפאניקה הכללית, הרשת המשדרת – NBC – מודיעה למייקלס שהיא מתכוונת לתת לארון סורקין ליצור סדרה שתציג את עולם מאחורי הקלעים של תוכנית מערכונים מפורסמת על כל תככיה ומזימותיה. לורן מייקלס לא מת על רעיון הרפרנס הברור לתוכנית שלו ומציב אולטימטום למנהלי NBC, או שמבטלים את הפרויקט של סורקין, או שאני סוגר את הבאסטה.

לבסוף, מושגת פשרה בין הצדדים. סורקין יורשה להפיק את הסדרה שלו (שהייתה אמורה להיות ההבטחה הגדולה של NBC והתבררה כפלופ גדול) ומייקלס יוכל להפיק לNBC תוכנית משלו ולהרוויח ממנה. הוא ממנה את טינה פיי (המלכה האם) להיות אחראית על התוכנית המתגבשת. אי לכך מודיעה פיי כי היא תפרוש בסוף עונת 05'-06' לטובת התוכנית, לימים "רוק 30" (ההצלחה האמיתית של NBC). סת' מאיירס, שכיהן באותה עת ככותב ראשי לצידה של פיי מקבל את מקומה ככותב ראשי בלעדי לתוכנית, וכן כמנחה פינת עדכון הסוף שבוע לצידה של איימי פולהר.

בין כל העוזבים והמחליפים מגיע רגע אחד בו לורן מייקלס עושה את הבחירה הכי טובה בתולדות התוכנית. הוא צופה בפיילוט מבוטל מרשת FOX בשם "Awesometown". מאחורי התוכנית עמדו שלושה יוצרים: עקיבא שפר, יורמה טאקון ואנדי סאמברג – "חבורת לונלי איילנד".
שלושת הלצים הציגו בפיילוט שלהם שלל מערכונים מטופשים, אינפנטיליים ומגוחכים – אבל מצחיקים בטירוף. FOX דחתה את הפיילוט של "קריית מגניב", כמו גם רשת MTV, אבל מייקלס התלהב, זיהה את הפוטנציאל והחתים את שלושת היוצרים על חוזה כתיבה לתוכנית שלו. לא די בכך, שייפר וטאקון נשארו בחדר הכותבים אך סאמברג עצמו שודרג מיידית לקאסט התוכנית. יחד עם הצירוף של ביל היידר, קריסטין וויג וג'ייסון סודקיס באותה עונה, מייקלס החזיר עטרה ליושנה.



עונת 06'-07' נפתחה עם קאסט מאוד פופולארי שכלל את איימי פולהר, סת' מאיירס, פרד ארמיסון, וויל פורטה, מיה רודולף, קינן ת'ומפסון, דריל האמונד והכוכבים העולים – סודקיס, היידר, ויג וסאמברג.
שימו לב לכמות המצומצמת של הקאסט, הנמוכה ביותר מזה עשור. אבל הנתון המספרי היווה יתרון גדול לקאסט, שכן כל אחד זכה לקחת חלק פעיל ורחב בתוכנית, מה שגם היווה את קרש הקפיצה הגדול של הכוכבים החדשים.

כאמור, הייבוא של סאמברג וחבריו לתוכנית היה הצעד הכי חכם שלורן מייקלס עשה בעשור האחרון. כל מה שאנדי וחבורתו נגעו בו הפך לזהב, בין אם זה מערכוני האולפן שכתבו, או יותר חשוב, מערכוני החוץ של "SNL Digital Shorts" שהם בעצם החזרת פינה ישנה של התוכנית משנות השבעים, בה היו שלל קטעי חוץ. ההומור האבסורדי של סאמברג יצר שלל מערכונים שהפכו קאלט בין לילה ע"י מעריצי הסדרה. וכאן בעצם טמון הכוח של סאמברג, ההומור של "חבורת לונלי איילנד" היה ונשאר מכוון היטב לדור הצעיר הנוכחי - דור היוטיוב.



"שטרונגול בקופסא", "Jizzed In My Pants", "
חתולי הלייזר", "אחות יקרה", "Like A Boss" והקטע שהתחיל את כל שיגעון הדיגיטל שורטס – "Lazy Sunday" כל אחד מהם זכה לעשרות (אם לא מאות) ספופים ומחוות ברשתות החברתיות וכך בעצם ביסס מחדש את מעמדה של SNL כתוכניות לצעירים, שנים אחרי שהצד הפוליטי והכביכול "בוגר" שלה היה דומיננטי.

לא רק סאמברג עומד מאחורי ההצלחה של התוכנית. עקיבא שייפר מועמד להפוך לכותב ראשי לצידו של סת' מאיירס, ובין השאר גם ממשיך לביים קליפים ללהקות (הרפרטואר שלו כולל את We Are Scientists ואת Eagles Of Death Metal).
יורמה טאקון כתב עבור וויל פורטה את מערכוני "מק'גרובר", מערכונים פארודיים ומשובחים סביב דמות מאוד דומה למקגייבר, רק לא מוצלחת כמוהו. ושנה הבאה, לראשונה מאז שנת 2000 ייצא סרט קולנוע חדש ממפעלי SNL בדמותו של "מק'גרובר".



כיום, SNL היא כבר לא תוכנית, היא מפעל. המטרה היא לא רק ליצור שעה וחצי במוצאי שבת של בדיחות ומערכונים. היום כל פועלי התוכנית עוסקים בקידום מסיבי של כוכבי הקאסט והתוכנית. סביב חברת ההפקות של מייקלס ניתן גם למצוא את "רוק 30" ואת תוכנית הלילה של ג'ימי פאלון והתוכניות מנבאות לו עוד פרויקטים בעתיד תחת מטה NBC.

מאמרי הקהילה
"הסמויה" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "הסמויה", הסדרה הטובה ביותר בתולדות הטלוויזיה (הוכח מדעית).
26/9/2010
"מד מן" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "מד מן", AKA "הגברים של שדרות מדיסון".
23/9/2010
"glee" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי glee.
27/10/2010
"אבודים" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי סדרת המיסתורין.
30/10/2010
"יומני הערפד" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי סדרת הערפדים.
4/11/2010
"ילדי האנרכיה" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי דרמת האופנוענים של קורט סאטר.
2/11/2010
"צ'אק" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "צ'אק".
10/10/2010
"קומיוניטי" - דיוני הפרקים
כל הדיונים על פרקי "קומיוניטי".
11/10/2010
"דם אמיתי" - דיוני הפרקים
דיוני הפרקים של סדרת הערפדים של אלן בול.
30/9/2010
"דקסטר" - דיוני הפרקים
דיוני הפרקים שהיו לנו על פרקי "דקסטר".
9/10/2010
"שובר שורות" - דיוני הפרקים
כל הדיונים על פרקי "שובר שורות".
9/10/2010



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0391)