שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה





*עברנו דירה! בואו לבלוג החדש והנאה של קפה+טלוויזיה
חיפוש בפורום

Follow CoffeePlusTV on Twitter
מד מן 108: קוד הנוודים.


מד מן 108: קוד הנוודים.
פורסם לפני 3364 ימים     מאת איימס     סה"כ תגובות: 3     תגובה אחרונה לפני: 3364 ימים

וואו. וואו. איזה פרק.

העונה תוספת תאוצה עם יותר דגש על העלילה ופחות דגש על מאפיינים שטחיים של הדמויות.
בבוקר, לבד במשרד, פגי, פיט והמנקה. אנחנו רואים איך המקום של פיט בעולם חשוב לו (לנסוע במעלית העובדים ולא במעלית השירות, למשל), ואיך פגי יותר פתוחה לצאת מהמסגרת הזו. פיט מספר על אכזבתו מחיי הנישואין (כשאחרי ירח הדבש הוא היה מאוהב עד השמיים), והוא ופגי שוכבים במשרד. פגי נראית מאושרת כשהוא מספר לה שהוא חושב עליה לפעמים, כשהוא מספר לה שאשתו היא לא מה שהוא ייחל לו. אני לא יודעת למה היא מצפה, היא יודעת איפה היא נמצאת ומה עתיד לקרות איתה, אבל נראה שהיא תמימה ומאוהבת והיא לא חושבת. אני לא יודעת אם הם מתכננים את המחוות הללו, אבל כששניהם ישבו על הספה ודיברו על החיים זה היה זהה לתמונה בעונה השניה (או אולי השלישית? כנראה השלישית), כשפגי אומרת לפיט שאם היא רק היתה רוצה, הוא היה כבול עליה. כשהיא מספרת לו שהיא ילדה לו בן

שיא הפרק עבורי היה קבלת הפרסומת של פגי ע"י בלז'ולי. מעניין לראות איך פגי בכלל לא שואלת את הגברים איך היה בפגישה, כאילו היא מודעת למקומה ולא מצפה שיערבו אותה. דון הוא זה שמזמין אותה פנימה, נותן לה קרדיט, ומייפה את האמת (אומר לה שהפרסומת התקבלה מיד, כאשר למעשה לקח לו שכנוע לא מועט. עוד הזדמנות לראות איזה אשף דון עם מילים). מה שגרם לחשוב שדון צדק ופגי טעתה בsuitcase. הוא נותן לה קרדיט. עצם היותה אשת פרסום ולא מזכירה הוא קרדיט עצום מדון אליה. היא רוצה יותר, וזה טבעי וזה מה שמבדיל אותה מהשאר, אבל היא גם מקבלת לא מעט. מזגו לה משקה ואמרו לה כל הכבוד ונתנו לה להיות אחת מהחבר'ה, זה לא כלום. מעניין לראות את פגי מיד מקבלת על עצמה את תפקיד הגבר, שותה וויסקי בלגימה אחת. אני לא אומרת שאישה לא יכולה לאהוב וויסקי (מממ... וויסקי), אבל ניכר שזו לא מי שהיא, ורואים שהיא מנסה להתחפש כדי לשמח את עדר הגברים הצוחקים (צחוקם הגברי וקולה העדין מבליטים את הניגוד ביניהם).



האני האותנטי יותר שלה מוצג כשהיא יוצאת עם המזכירות אחר כך. קודם כל, עצם העובדה שהיא בכלל פונה למזכירות ולא מסתפקת בגברים. היא מזמינה את הגברים רק כי היא רוצה את פיט שם, ושיכורה מהצלחתה החדשה היא גם משכנעת את פיט אקטיבית להגיע. המזכירות מאוד שמחות עבורה (מה שעשוי להיות קצת מפתיע), ורק ג'ואן חמוצה. כנראה משום שלג'ואן יש שאיפות, ושאר המזכירות לא מדמיינות אפילו שהיו יכולות להיות במקום פגי. אני לא יכולה שלא לחשוב שג'ואן גם חמוצה בגלל שפגי שותה עם הגברים ועוסקת במקצוע גברי כל כך. אני כן חושבת שגו'אן מקנאה, אבל אני לא יודעת אם זה הכל. המחלוקות בין ג'ואן ופגי לא סובבות בדרך כלל סביב ההתקדמות של פגי לעומת זו של ג'ואן, אלא סביב זה שג'ואן לא מרוצה מהשירות שפגי עושה לנשים במשרד, וזה מתחיל כאן. מצד שני, ג'ואן רגילה להיות האישה החזקה היחידה, והנה היא צריכה לפנות מקום לפגי. בכל מקרה, שם, כשהיא צווחת למשמע השיר ורוקדת עם כל הבנות, היא נראית פתאום כמו מה שהיא- ילדה חביבה ומתוקה. פיט לא נמשך לזה, הוא אוהב את זה שהיא לא כמו כולן, והוא לא מהסס כשהוא אומר לה את זה, ומביא דמעות לעיניה (אליזבת' מוס הנהדרת...). עצוב שהיא בכלל מנסה לרצות אותו, אבל בהחלט מובן. הייתי רוצה לחשוב שפיט מעוניין בה כי היא לא כמו כולן וכי היא עצמאית וחכמה, אבל נראה שזה לא העניין אני חושבת שהוא דווקא נמשך אליה כי הוא חושב שהיא חלשה. ראינו בהמשך בספק-אונס שהוא יותר אוהב את האישה כדמות מפוחדת. עדות לזה היא אשתו (עוד דמות נשית מצויינת), שהיא דווקא כן חזקה מולו, ולא מבטלת את עצמה אל מול גחמות הילד הקטן שלו.
מעניין לראות שבעולם של מד מן הנשים, גם אם לא שלמות עם גורלן, מאוד שלמות עם עצמן. פגי, ג'ואן, רייצ'ל, מידג' נראות בינתיים כמו נשים חזקות במובן הפנימי: הן מעוצבות, יודעות מה הן רוצות ומנסות ללמוד איך לשחק את המשחק. היחידה שנראית שלא מרוצה לא מעצמה ולא מגורלה (או אולי פשוט גורלה הקשה ביותר) היא בטי, שנראית אומללה ואף זקוקה לטיפול פסיכולוגי. לעומתן הגברים כולם לא בטוחים בעצמם, למרות שעבור רבים מהם מקומם בעולם מצויין. דון, פיט, רוג'ר, לכולם יש את הכל, נראה (אם נלך עם התמה של העונה), והם לא מרוצים.

הנשים עדיין מתמודדות עם תקרת זכוכית, והן מודעות לה, אבל נראה שהן מבינות את העולם האמיתי של עסקים, ולא בטוחות שלשבור את התקרה הזו בהכרח יהיה דבר טוב. מה שבטוח הוא שהן פועלות יותר על מנת לעשות את מה שהן רוצות, ולהגיע להגשמה, ופחות לשמח את ההורים (כי ההורים לא ישמחו אם הן תצלחנה).

במישור השני של הפרק היו הפלאשבקים של דון דרייפר, כלומר של דיק ויטמן, הילד העני והלא אהוב שגדל להיות דון דרייפר. חסר הבית הזה, עם הקוד שלו (הסתום למביטים מבחוץ בדיוק כמו ששיחות בשדרות מדיסון נשמעות סתומות למי שבא מבחוץ), מייצג את מי שדון הפך להיות, ואת מי שהוא בעצם רצה להיות כמוהו. הוא חסר בית, אבל הוא מנומס, ושפתו יפה, והוא פיקח ועושה את מה שהוא רוצה. נראה שדיק הצעיר רצה יום אחד להיות בניו יורק, עם אישה ובית ומשכנתא וילדים וחליפה יפה, אבל הוא שכח שמה שבא אחר כך הוא נוודות. האם זה גם יהיה סופו של דון?

עוד מילה אחרונה על ג'ואן: כריסטינה הנדריקס מבריקה. לג'ואן היו כמה שורות בודדות הפרק, והיא אומרת את כולן בצורה כל כך טעונה ומלאת משמעויות ("you are very petite"), שהיא מרגישה שהיא ממלאה את הפרק.




אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
"הסמויה" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "הסמויה", הסדרה הטובה ביותר בתולדות הטלוויזיה (הוכח מדעית).
26/9/2010
"מד מן" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "מד מן", AKA "הגברים של שדרות מדיסון".
23/9/2010
"glee" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי glee.
27/10/2010
"אבודים" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי סדרת המיסתורין.
30/10/2010
"יומני הערפד" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי סדרת הערפדים.
4/11/2010
"ילדי האנרכיה" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי דרמת האופנוענים של קורט סאטר.
2/11/2010
"צ'אק" - דיוני הפרקים
כל הדיונים שהיו לנו על פרקי "צ'אק".
10/10/2010
"קומיוניטי" - דיוני הפרקים
כל הדיונים על פרקי "קומיוניטי".
11/10/2010
"דם אמיתי" - דיוני הפרקים
דיוני הפרקים של סדרת הערפדים של אלן בול.
30/9/2010
"דקסטר" - דיוני הפרקים
דיוני הפרקים שהיו לנו על פרקי "דקסטר".
9/10/2010
"שובר שורות" - דיוני הפרקים
כל הדיונים על פרקי "שובר שורות".
9/10/2010



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0781)