שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



קצת לינקים על סיכומי העשור ומחשבות בנושא


קצת לינקים על סיכומי העשור ומחשבות בנושא
פורסם לפני 3550 ימים     מאת chiuaua     סה"כ תגובות: 2     תגובה אחרונה לפני: 3550 ימים

אמנם זה קצת באיחור די מזוויע (בכל זאת מתקרבים כבר לפברואר), אבל סתם חשבתי להביא כאן זוג לינקים לדברים שאני חושב עליהם לאחרונה.
ראשית, הסיכום של העיתון/חינמון/מגזין ווילג' ווייס מסכם את אלבומי העשור שלו בג'אז לפי דירוג של מספר מבקרים. בגדול, עדיין מדובר קצת באמנים ידועים עם גב של חברות גדולות/בינונית, אבל יש גם נציגות לאמנים עצמיים וחברות קטנות יותר. שזה נחמד. בהקשר הזה, ובתגובה לברק , אמנם אפשר להוציא דיסק בחמשת אלפים דולר בימינו, אך זה עדיין סכום די קטן שמכסה הרבה פחות ממה שאנשים היו מקווים. אבל, זה בהחלט גורם להרבה אנשים להוציא הרבה דיסקים (ויש לי הרבה מה להגיד על החוטאים בנושא, כולל על עצמי).
כך או כך, הדירוג הוא די מעניין בעיני ובהחלט כיף לראות דיסקים שאולי לא מכירים ושווה לבדוק. אפשר למצוא את זה פה .

הלינק השני, והוא קשור לבטן המלאה שיש לי על אנשים שמוציאים תקליטים באופן די סתמי, חפוז וזול , הוא פוסט בבלוג של מלחין ג'אז כזה או אחר (זה שאני לא זוכר את השם שלו כרגע מראה מה דעתי עליו) שכותב וכועס על כל סיכומי השנה למיניהם. הטענה שלו מצחיקה בעיני, הוא כועס שמבקרים בודקים את אותם הדיסקים (אולי כי מערך היחצ"נות של אותו אמן דאג לזה שהם ישמעו אותם?) ושבגדול יש תרבות עדר של אנשים (ומבקרים הם אנשים לרוב) שמעודדת שמיעה של וכתיבה על אותם דיסקים. בין לבין יש לו כמה נקודות ששווה לחשוב עליהן, אבל באמת? חשבת שהעיתונות חופשית לגמרי? האם היא אי פעם הייתה? האם הי אי פעם תהייה?... אולי ביקור קטן בישראל עם מלחמת העיתונים הנוכחית והכתבות פרסומת בסוף כל מהדורת שישי בטלויזיה יזכירו לו שזה אף פעם לא היה המצב...
אבל, הדבר הכי גרוע בעיני, ומה שבאמת עצבן אותי עד כדי כך שאני מוכן לשים לו לינק פה, הוא שבתור אלבומים שלא קיבלו תשומת לב ראויה, הוא מזכיר את האלבום שלו, ומוסיף ציטוטים גם של מבקרים מסויימים וגם של מוסיקאים בעלי שם. עכשיו, האם אתה כועס על העיתונות והמבקרים בכלליות או כי הם לא אהבו/דירגו/שמעו את הדיסק שלך?. . . בעיני זה די נורא לכתוב משהו כזה בהקשר של עצמך, אבל אולי אני עדיין תמים וחושב שצניעות זה סקסי?
אפשר לקרוא את הפוסט שלו כאן .
ועוד נקודה בהקשר שלו, הוא אירופאי. שאין לי שום דבר נגד זה, פשוט יצא לי לקרוא משהו מאוד מעניין בעמוד של אורין אוונס בפייסבוק (אם יש לכם פייסבוק שווה להיכנס ולראות את זה). הוא כתב שמעניין אותו שכשמדברים על קלייזמר אין בעיה לדבר עם העם היהודי, כשמדברים על רומבה אין בעיה לדבר על הקובנים, כשמדברים על מוסיקה קרנטית אין בעיה לדבר על הודו, אבל כשמדברים על ג'אז אף אחד לא מוכן להגיד אדם שחור (או אפרו-אמריקאי). הוא כתב את זה בהקשר לאיזה פאנל תקשורתי כזה או אחר, בו דיברו על ג'אז ולא הייתה נציגות שחורה. עכשיו, הפוסט נגרר לקווים די גזענים מכל מיני כיוונים והועלו כל מיני נקודות, מעניינות (לי) יותר ופחות... אבל בין השאר דובר פשוט על ההכרה והכבוד בזה שזו אומנות שהתחילה ונדחפה בעיקר על ידי אמנים שחורים (אפרו-אמריקאים או איך שתרצו), ושיש עניין שהרבה מוסיקאים אירופאים (ואולי היה כך מאז ומתמיד?) לא מוכנים לקבל את ההשפעות האלה, אך עדיין מאוד מתעקשים על השימוש בשם הז'אנר. עכשיו, ברור שזה הכל בהכללות גסות ומגעילות (ושזה שהמוח האנושי רגיל לעבוד ככה זה לא תירוץ) אבל זו מחשבה מעניינת שרצה לי בראש בימים האחרונים....

בכל מקרה... סתם התחשק לי לשתף קצת בדברים שרצים לי בראש לאחרונה....




אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0947)