שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



שעטנז בלבונטין


שעטנז בלבונטין
פורסם לפני 4154 ימים     מאת JAZZMUSIC     סה"כ תגובות: 11     תגובה אחרונה לפני: 4152 ימים

בללטי- גונזלס- לייטסי אמש בלבונטין 7 ת"א


לבונטין מייצרת תנאים שלא תראו בשום מקום אחר בארץ , תנאים שאינם קיימים במישכן או בהיכל התרבות למשל עם תוכניה מסודרת וחליפות ..לבונטין זה בלי חליפות וכפתורים כי אי אפשר למה לצפות על הבמה שם ..

אז מה היה לנו אמש ? מרוקו נפגש בהוואנה שבקובה נפגש אחר כך גם עם הניחוח הג'אזי, וצבעי הטרופיקל , הרי אטלס מול הגטו הקובני.. ואולי קצת מנשמה יהודית ..

יוסי בללטי הוא בנאדם ריצני שיונק את השורשים שלו כמו תינוק מלשד אמו וזה רק אחרי שטייל בעולם ולמד מאחרים ידועים או ידועים פחות גם למרות הידע המרשים וראש פתוח לסגנונות שונים יש עוד מה ללמוד כמו כולם , אבל האיש מביא אנרגיות לקהל המאזינים בין מרוקו לניגריה וכדומה..

ג'רי גונזלס - אני לא ממש מסכים עם מה שכתבו שני חברי פורום בשירשור על גונזלס בנענע שהוא גמור.. או לא מתחבר למוסיקה של יוסי.. גונזלס נראה עייף מהרגיל אולי מעומס ההופעות אבל כשהוא מתדלק את החצוצרה הוא עף , מחוספס ישיר הזרם הלאטיני זה אצלו בדיוק כמו אצל צ'אנו פאזו או ריי בארטו, גונזלס לא חייב כלום גם כשהוא מנגן בקונגס שזה לא בדיוק אותו האש שיש בדיסקים שלו.. אבל הוא הזכיר לנו אמש שאסור לשכוח את היסודות וכשהוא נותן את המכה על התוף מרגישים עומק.. גונזלס זה מוסד זה איש ג'אז לאטין בכל רמ"ח אביריו .. שלעיתים נדמה שצלילי החצוצרה שהוא מוציא גורמים להוציא אש קטנה מהכובע השחור שלו.. שמחתי לראות טת האיש והאגדה..

קריק לייטסי- זה נער בן 16 בגוף של בן 71 לייטסי שופע רעיונות עם אנרגיה בלתי נדלית, שהופך גם לפעמים את הפסנתר לעוד כלי נקישה במארג העשיר שקורה על הבמה, ואחד ההפתעות נגינה גם על חליל צד בשליטה מדהימה שלא נופל מסם ריוורס או הרבי מאן

את החבורה משלימה המתופף המצוין אסף יוריה, גלעד אברו בבאס שהיה ברומטר קבוע,סקוספוניסט ששכחתי את שמו שעוד יגיע רחוק , ונגן כלי הקשה שהציציות שלו והכיפה הברסלבית הוסיפה נופך של מוסיקה יהודית

וכך כל החבורה עלתה ירדה בהתאם למצב רוח .. עד שבאו אורחים לג'אם.. פתאום אתיופיה נפגשת עם מרוקו וקובה עם אבטה בריהון בסופרנו(בתחפושת של סוני פורצ'ין) ושירה אתיופית שהחצוצרה של ג'רי משתלבת בהתאם , אחר כך עולה אבשלום בן שלמה באלט ומרביץ הופעה כאילו רוסקו מיטשל בא בנשמתו.. בתוספת אבישי כהן בבאס שהחליף את גלעד (שחצן אבל הוא טוב אין מה לעשות)וכך מנהלים דיאלוג בין השוק במארקש עד שוק הצבעים של הטרופיקל..

בסיום לחצתי את ידו של ג'רי בחום ואף חתם לי על הדיסק שלו rumba para monk שהבאתי מהבית ושנורא התרגש לראות את הדיסק .

בדרך לרחובות הייתי בעננים ואנרגיות להמשך השבוע.

יוסי בללטי- דג'מבה, בונגוס, כלי מיתר מרוקאי
ג'רי גונזלס- חצוצרה קונגס
קירק לייטסי- פסנתר חליל צד
אסף יוריה- תופים
גלעד אברו-באס
סקוספוניט מקומי טנור
נגן כלי הקשה

אורחים
אבטה בריהון-סופרנו
אבשלום בן שלמה- אלט
אבישי כהן- באס






אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.1094)