שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



6 דרכים להגדיל את קהל הג'אז


6 דרכים להגדיל את קהל הג'אז
פורסם לפני 2599 ימים     מאת chiuaua     סה"כ תגובות: 3     תגובה אחרונה לפני: 2599 ימים

http://storify.com/blogsupreme/six-easy-ways-for-jazz-musicians-to-expand-their-a?utm_content=storify-pingback&utm_campaign=&utm_source=t.co&utm_medium=sfy.co-twitter&awesm=sfy.co_k78M" Target="_BLANK" class="messagetopics">http://storify.com/blogsupreme/six-easy-ways-for-jazz-musicians-to-expand-their-a?utm_content=storify-pingback&utm_campaign=&utm_source=t.co&utm_medium=sfy.co-twitter&awesm=sfy.co_k78M

הסקסופוניסט סטיב להמן מציע אותן. קצת משתמע גם כאילו הוא לא מאד מעוניין בהן. אבל, איך שראיתי אותן מיד חשבתי על ארץ ישראל.

בתגובות לטוויטר שלו (ושל הבלוג של אן.פי.אר) אנשים ציינו, רק כדוגמא, את הקושי הכלכלי בלהשיג אישורים להקלטת שירי פופ ו/או הבאת זמרים מפורסמים להתקליט או הופעה. ומיד חשבתי שדוקא בארץ, כשכולם מכירים את כולם וכולם זקוקים לעוד קהל (שלא לאמר שכולם צריכים היום אורח מיוחד בהופעה שלהם), זה דוקא מאד הגיוני לעשות.
ומעבר, ורואים את זה נגיד בסדרה של ברק בבית אבי-חי, יש בארץ אפילו תחושה מסוימת של שליחות בשימוש במוסיקה ישראלית פופולרית יותר, כחלק מבניית אסטתיקה מקומית לג'אז. ואני בטוח שהסדרה הזו מרגישה יותר קהל שלא נחשב הקהל הרגיל או המסורתי של ג'אז שיהיה מקורי ופחות (או לא) מוכר.

שאר הנקודות גם ניתנות לביצוע בארץ, תמיד אפשר להוסיף וקאליסטים ומילים, והרבה אמני ג'אז צעירים יותר מתעסקים לא מעט גם בכתיבת שירים ו/או חברים בפרויקטים עם זמרים ומתנסים בתחום הזה. עוד לא רואים את זה זולג ליותר מדי הופעות ג'אז, אבל אני מכיר לא מעט אנשים שפועלים באזורים האלה.

ללא ספק אין בעיה להקליט שוב ושוב את אותה המוסיקה ורק להביא ספין יחצ"ני חדש. אני לא אנקוב בשמות, אבל יש כמה אמנים שמיד עולים לי לראש בהקשר הזה. ואין שום ספק שישראל היא מובילה בתחום הספינים היחצ"ניים.

והאמת, עם כל החדשות והדברים שקורים בארץ, נורא קל לקשר את המוסיקה שלך למאורעות היום. אף אחד לא עושה את זה וכבר דיברו פה על המחסור במחאה והקשר פוליטי בג'אז הישראלי, אבל אפילו בלי להיות חתרניים (מחשש לאבד את מעט הקהל?) אפשר בקלות להתחבר להרבה דברים.

אז....
לא יודע, מוזר לי שמעטים עושים את זה. זה נראה ממש ממש קל בהקשר הישראלי.
מישהו מרים את הכפפה? נראה לכם זה יכול לעבוד?




אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0938)