שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



מזרח תיכון מאולתר - סדרת ג'אז-אתני חדשה


מגאפון מזרח תיכון מאולתר - סדרת ג'אז-אתני חדשה
פורסם לפני 2389 ימים     מאת ברק ויס     סה"כ תגובות: 1     תגובה אחרונה לפני: 2389 ימים

אני גאה להציג לכם סדרת מופעים חדשה בבית הקונפדרציה בירושלים בניהול אומנותי ועריכה שלי:
מזרח תיכון מאולתר: סדרת ג'אז אתני(*) גלוקאלי
בסדרה "מזרח תיכון מאולתר" יופיעו ארבעה הרכבים ישראלים משובחים לטעמי, המשלבים בצורה אורגנית מנגינות ומקצבים מארצות המזרח התיכון והמזרח הקרוב עם אלתורי הג'אז לכלל אמירה מקורית, איכותית, מלהיבה וצבעונית.

(*) אף פעם לא אהבתי את ההגדרה הזו ג'אז-אתני או אפילו אתני, אז במילים אחרות: הרכבים מצוינים שהיו מרגישים בבית גם בפסטיבלי ג'אז וגם בפסטיבלי מוסיקת עולם. (גם עם המונח מוסיקת-עולם אני לא מרגיש בנוח, אבל נשאיר את זה לפעם אחרת...)

תקציר המופעים:
1. טרה רוסה – נדודים. 20.4 שעה 21:30
2. רביעיית הדר נויברג – Journey Back Home. 4.5 שעה 21:30
3. איתמר ארז וישי אפטרמן – דואטים. 13.6 שעה 21:30
4. עפר פלד – אררט. 11.7 שעה 21:30

פירוט וטיובים למטה.

כדאי מאוד לרכוש כרטיסים מראש בטלפון: 6226*, 02-6237000 או בבית הקונפדרציה: 02-6245206 שלוחה 4. מי שמכיר את בית הקונפדרציה יודע - מספר המקומות שם מוגבל.
קוד הנחה 25 ג'אז - ותקבלו כרטיס ב-55 ש"ח במקום ב-75 ש"ח.


פירוט מופעי הסדרה:

1. טרה רוסה – נדודים. 20.4 שעה 21:30
אנסמבל טרה רוסה נוסד ב 2007- וחבריו מעלים על נס את השאיפה לבטא ולכונן אחדות באמצעות המוסיקה. האנסמבל נוסד והתגבש במפגשים מוסיקליים בהרכבים שונים שצמחו בירושלים בסביבותיה. מכאן גם שמו, שפירושו "אדמה אדומה" ומקורו באדמה הפורייה הנפוצה בנופי הטרסות של הרי ירושלים. הצליל הייחודי והרענן של האנסמבל מפגיש בין תרבויות וכלים מהמזרח והמערב, ויוצר מרקם צבעוני, על-זמני וחובק עולם.
ישי בן יעקב – גיטרה, חליל ולחנים; נתנאל לסר – עוד; ישי צרפתי – פסנתר; אליאסף בשארי – בס; רועי פרידמן – כלי הקשה.
אורחת: מיטל רחמין – שירה

2. רביעיית הדר נויברג – Journey Back Home. 4.5 שעה 21:30
המלחינה והחלילנית הדר נויברג, הופעלת בניו יורק, היא מהמוסיקאיות המבוקשות ביותר בסצינת הג'אז, ומוסיקת העולם הצפופה בעיר. היא מרבה להופיע ברחבי העולם בהרכבים שלה וכחלק מהרכב Yemen Blues.
ההרכב יבצע קטעים מקוריים לצד עיבודים המושפעים ממוסיקה ערבית ופרסית לשירים קלאסיים מהזמר העברי המוקדם.
הדר נויברג – חלילים, לחנים ועיבודים; לוטם עזנר – פסנתר ושירה; חגי ביליצקי – קונטרבס; שחר חזיזה – תופים
* הופעת הבכורה של המופע הופקה בסיוע בית אבי חי




3. איתמר ארז וישי אפטרמן – דואטים. 13.6 שעה 21:30
שילוב יפהפה של גיטרה,פסנתר וכלי הקשה במוסיקה מקורית המושפעת ממוסיקת עולם, ג'אז עכשווי ופלמנקו, ועיבודים מרגשים וייחודיים למוסיקה ממקורות שונים.
דיאלוג מרגש בין שני מוסיקאים מחוננים, כל אחד בפני עצמו מוכר בתחומו ושיתף פעולה עם טובי הנגנים בסצנת מוסיקת העולם הבינלאומית, וכעת ביחד בתוכנית הנקראת "דואטים". ההרכב מופיע באופן קבוע בארץ ובחו"ל.
לאחרונה חזר ההרכב מהופעות בפסטיבל למוסיקה יהודית באמסטרדם, שם זכו במספר רב של פרסים, בין השאר בפרס La Rosa Enflorece היוקרתי. הדיסק החדש של ההרכב עומד לצאת בקרוב.
איתמר ארז – גיטרה ופסנתר; ישי אפטרמן – כלי הקשה




4. עפר פלד – אררט. 11.7 שעה 21:30
אחרי שנים שהוא מופיע עם יהודית רביץ, בלקן ביט בוקס ואחרים, הקים עפר פלד את ההרכב "אררט" שיוצר מיזוג של מוסיקה מהבלקן, מהמזרח התיכון ומצפון אפריקה. מלודיות של חליל בולגרי לצד פיוטים אנדלוסיים ממרוקו, וצלילי עוד בליווי גרוב צועני.
הדיסק הראשון של "אררט" יצא ב 2011 ומאז הם הספיקו להופיע בפסטיבלים בארץ ובחו"ל.
הנגנים של "אררט" משתמשים בערב זה בקשת צבעונית של כלים, חלקם כלי נגינה המאפיינים את הג'אז, חלקם כלים אותנטיים עממיים ויוצרים ג'אז אתני משובח , מגוון, תוסס וצבעוני.
עפר פלד – כלי נשיפה, לחנים ועיבודים; נריה מויאל – שירה; גרשון וייספירר – עוד חשמלי וטרומבון; עידו זלזניק – קלידים; יוגב גלוסמן – בס; דקל דביר - תופים




תוקן על ידי ברק ויס 11/4/2013 17:34




אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0938)