שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



Bartz בפסטיבל תל אביב


Bartz בפסטיבל תל אביב
פורסם לפני 2426 ימים     מאת ShlomoSlavinsky     סה"כ תגובות: 5     תגובה אחרונה לפני: 2426 ימים

עד לפני יומיים בחוויה הפרטית שלי Gary Bartz הוא לוחם בלתי מתפשר, כזה שלחם לצידם של גדולי המנהיגים, טיפל בכל קטע שניגן באופן ספארטני במובן שלא ניסה למצוא חן, אלא ביטא את היותו קשוח עם צליל חד, מטיף משהו, כועס אולי, חסר פשרות. זה Bartz שאני כל כך אוהב כמוזיקאי, כנגן.
להיכרות הראשונית שלי עם Bartz, אי שם לקראת סוף המאה שעברה, לא הגעתי מוכן. כן הגעתי מוכן לקראת מוביל ההרכב וואלאס רוני ,שאת השפעותיו שאב ממיילס.
ציפיות, (ילדותיות משהו), שמיילס עולה באוב בדמותו של רוני, התפוגגו לכדי אכזבה בדומה למי שהכניס לפה כנאפה ו טעמו "האולטרה נפיץ" של ביס מלא הפה ג'ינגר עלה ממנו.
אבל רוני לא "אשם" הוא בסך הכל רוני. אני הוא זה שיצר סביבו את כל טרארראם.
לצד האכזבה שנערמה לה בליבי, הונחו הזרעים למה שיהפוך לימים להיות סיפורה של ידידות מופלאה.
בשונה מחברויות אחרות, החברות עם Bartz לא סבלה מעליות וירידות, זאת גם כאשר תכיפות המפגשים יכלו לא פעם לא פעם להצביע על ריחוק. היה בניינו הסכם ג'נטלמני ואני עמדתי בו.
סדרת מסרונים, שמספרים בתחילה על פנייה ראשונית ומוצלחת ל Bartz ומסתימות ב- "יש פסטיבל ו Bartz יופיע בו" כמעט בזו הלשון.
בין לבין התנהלה דרמה אמיתית, סיפור שלם, שגיבורו, ברק, איך לא, מזיז כל הר אפשרי, מאמין, דוחף, נסוג, מתקדם כאילו חייו תלויים בזה, כמובן שלפרק הזה יש המשך, שהרי מרגע בו ייפול הפור לטובת קיום הפסטיבל יש עוד אירוע להרים.
לחזרה במרכז שטריקר הגעתי עם חששות, ולבטים. חששות שמא הצבתי רף צפיות גבוה, וגם חששתי שמא החזרה תקלקל לי את חוויית ההופעה מאוחר יותר.
כפי שרובכם יודעים, הייתי שם. מה שרובכם לא יודעים זה שחששותי התאמתו. בחירת הקטעים לא הסתדרה עם ציפיותי, זה נשמע לי איזי ליסטנינג, ביבופ קליל ולא הבופ פרוגרסיבי אליו אני רגיל מ Bartz...בנסיעה חזרה הייתה שתיקה רועמת, זאת ללא קשר לעובדה שנסעתי לבד ברכב, והשתיקה שהתקיימה בייני לבין עצמי היא עניין שבשגרה.
יש לי רפרנס מעולה למה שקרה לי מאותו הרגע...פילוסוף ומתמטיקאי מהמאה ה-19, שאת שמו אני לא זוכר, הצליח להוכיח שאלוהים לא קיים. את ההוכחה הזו פרסם בקרב חבריו המלומדים שקבלו את ההוכחה שלו והפיצו אותה הלאה, גם בקרב אנשי דת.
מה שחבריו של אותו פילוסוף או בעצם אף אחד לא אמר לו, זה שההוכחה שלו לא מחייבת את אלוהים...ממש כשם שהציפיות שלי מ Bartz לא מחיבות אותו. כשהתרתי את הקשר של בין הצפיות שלי למוזיקה שנוגנה בערב פשוט נהנתי. אפילו הקטע של סידני באשה, שנשמע הדבר ההופכי ל Bartz לא השאיר אותי אדיש.
על הבמה עמד אדם ומוזיקאי עתיר זכויות, שיך לחבורת חלוצים, ונתן את עצמו לנו. היה חשוב לו שנהנה, ואני מרגיש שאני חייב לו את זה.
באמת נהנתי. נהנתי מהמעמד, נהנתי מהכבוד לו זכה, ונהנתי מרגעי אלט יפייפיים, ומפסנתרנות משובחת. נהניתי במיוחד לראות את הפידבק שקיבל מהקהל. סיפור הפסטיבל מצטלב עם סיפור הגעתו של אחד מגיבורי ואהובי.
זכיתי לחוויה לחיים.







אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0938)