שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



משה בראונר ז"ל


משה בראונר ז"ל
פורסם לפני 2440 ימים     מאת רמי האן     סה"כ תגובות: 2     תגובה אחרונה לפני: 2437 ימים

היום ליווינו למנוחות, בצער רב, מוסיקאי ואמן מחונן ומיוחד - משה בראונר ז"ל.
משה אמנם לא היה מוסיקאי ג'אז במלוא מובן המילה, אך הוא אהב מאוד ג'אז וניגן היטב גם בסקסופון טנור, למרות שמפוחית הפה היתה הכלי הראשון והעיקרי שלו.
כנגן סקסופון, שאיפתו היתה לשחזר בדיקנות מרבית את הצליל הייחודי של סטן גץ, ואת זאת הוא אכן הצליח לעשות באופן שעורר את קנאתם של נגני סקסופון רבים בארץ.
משה התפרסם כילד פלא בשנות ה-60. הוא ניגן במפוחית-פה ברמה וירטואוזית וביצע את כל "מפגני הכוח" המקובלים דאז, כמו "הורה סטקאטו", הצ'ארדאש מאת מונטי ויצירות רבות אחרות - באופן מושלם, ללא "מריחות" ותמיד ללא שגיאות.
באופן טבעי, הוא הפך למוסיקאי מקצועי ותרם רבות לכל הרכב במסגרתו ניגן.
משה היה אדם צנוע ואפילו חסר-ביטחון במידה מסוימת - מאישיותו נעדר לחלוטין המרכיב המרפקני החשוב כל-כך כדי לפתח קריירה רצינית בעולם המוסיקה והבידור.
אני ניגנתי לראשונה עם משה בשנת 1979, וכשהתחלתי לנהל הרכבים משלי בתחילת שנות ה-90, נעזרתי רבות בשירותיו, בעיקר בהופעות של מוסיקה לריקודים, בהופעות באירועים פרטיים וכדומה. תמיד התגאיתי בכך שההופעות של ההרכבים שלי מספקות במה לאמנים מסוגו של משה, שקצת נשכחו ונעלמו מהעין. תמיד אהבנו לכלול בכל הופעה שלנו פרק "אמנותי" שבו משה היה הסולן ואנו ליווינו אותו, תוך כבוד, פירגון והתפעלות מנגינתו הווירטואוזית. אפילו באירועים הרועשים והפרועים ביותר, שלא לדבר על חתונות ויתר סוגי האירועים המשפחתיים, כשמשה היה פוצח באחד מקטעי הסולו שלו, הקהל היה משתתק ומאזין ברוב קשב לנגינתו - שתמיד, אבל ממש תמיד, זכתה לתשואות סוערות.
כעמית מוסיקאי, משה היה אחד האנשים הלויאליים והקולגיאליים ביותר שהכרתי, במילייה המתאפיין באגואיזם וחוסר אמינות אישית ושאנשיו אינם מצטיינים, בדרך כלל, בתכונות האלה.
בין המלווים את משה בדרכו האחרונה היו מוסיקאים רבים עימם שיתף פעולה לאורך עשורים רבים של פעילות מוסיקלית אינטנסיבית ברמה הגבוהה ביותר.
חבל על דאבדין ואין משתכחין. יהי זכרו ברוך.


קבצים מצורפים:









אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0781)