משורוולים
שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



משורוולים
פורום התמיכה במנותחי שרוול קיבה


התמודדות עם מעידות

אומרים לנו תמיד שאם נופלים עלינו לקום. איך עושים את זה? איך מצליחים להתמודד עם מעידות בדיאטה? ד"ר ציפי העצני מסבירה.

28/5/2010

התמודדות עם מעידות: פיתוח שרירי התאוששות

בכול חוג עממי להרזייה אומרים לנו ש"אם נופלים עלינו לקום". את זה אנחנו כבר מבינים. אולם, לעיתים תכופות איננו מבינים כיצד לעזור לעצמנו לקום או מה ניתן לעשות אחרת כדי שנצליח לעזור לעצמנו "לקום" מהר יותר.

 

תחילה עלינו קצת לשנות את האופן שבו אנו מתייחסים למושג "טעות". הטעות היא חלק מסדר יומו של תהליך הלמידה והיא גם מורה הדרך המקצועי ביותר בדרך לסלילת מסלול חדש באורח החיים שלנו. רבים מאיתנו מתייחסים לטעויות שאנו עושים בתהליך ההרזיה כאל הוכחה לכך שמשהו לא בסדר איתנו, שאנחנו פגומים וחסרי יכולת ושאין לנו סיכוי לרזות. בפועל, ככל שניכנס לתהליך ההרזייה מצויידים מראש עם ההבנה שאנחנו נעשה טעויות ולעיתים גם נתאכזב מעצמנו בדרך לשינוי הרגלי החיים, כך הכוח ההרסני הטמון באכזבה יפחת.

פרק 8 בספר "לשקול מחדש", עוסק בהקניית כלים מעשיים שיעזרו לנו להתכונן מראש ולהתמודד עם המציאות הבלתי נמנעת: אנחנו בני אדם ונעשה טעויות בדרך לשינוי הרגלי החיים שלנו. אולם תמיד יש לנו האפשרות ללמוד דרכים יעילות יותר להגיב לטעויות אלו. להלן כמה עצות מעשיות מתוך הפרק לקיצור זמני ההתאוששות מטעויות: 

 

קיצור זמני התאוששות לאחר מעידות

אפשר ורצוי להפחית את מספר האירועים של מעידות שתחוו, אך אי-אפשר לצפות להצלחה של מאה אחוז. לכן חשוב לפתח חוסן ולקצר את זמני ההתאוששות מאירועים של מעידה. כיצד?

1.     שמירה על פרופורציות: לא להתעלם מהאירוע ולא להעצים אותו. אל תייצרו משברים בכוח.

2.     לקיחת אחריות: קבלת ההשלכות והמחיר של הטעות. אל תנסו להצדיק לעצמכם את הבריחה מהתמודדות על-ידי אמירות כמו: "אם כבר פישלתי, אז אין טעם להתאמץ". בוודאי שיש טעם. הגוף רושם כל דבר שנכנס לתוכו. פאשלה של חמישה וופלים עדיפה על פאשלה של עשרים וופלים. פאשלה של שבועיים עדיפה על פאשלה של חודשיים, כי בזמן הזה הגוף רושם כל קלוריה שנכנסת והמוח מתרגל חזרה לדפוסים ישנים.

3.     איתגור מחשבות מכשילות: התווכחו עם המחשבות הפסימיות והבלתי-הגיוניות. זִכרו כי נפילה איננה פגם אישי. היא הפיכה וניתנת לשיפור. היא אופיינית למצבים או לזמנים מסוימים. הזכירו לעצמכם שיש מצבים אחרים שבהם אתם מסוגלים לשלוט.

4.     הפקת לקחים: למידה מהמצב. מה למדתי על עצמי? כיצד אנהג אחרת? אלו החלטות או בחירות אוכל לקבל בעתיד? כיצד אעזור לעצמי לקבל החלטות נבונות יותר?

5.     פרידה מהטעות: עשיתם מה שעשיתם באותן הנסיבות. כבר שילמתם את מחיר הטעות. סלחו לעצמכם. אין טעם להמשיך ולהכות על חטא. אף אחד לא יעניק לכם פרס על הלקאה עצמית. היפרדו מהטעות והימנעו מרומינציה, הנטייה לחשוב יותר מדי ולהתמקד ברגשות שליליים, ללא מעשה. החזירו את עצמכם לתהליך אקטיבי. המשיכו הלאה בסדר היום.

6.     עשו מעשה, אפילו קטן, שיחזיר אתכם למסלול: חפשו התנהגויות המחזירות אתכם למסלול - כמו הקפדה על ארוחת בוקר, הכנת אוכל להמשך היום, הכנת אוכל בריא ומפנק בסופי שבוע, פעילות גופנית, יצירת קשר עם אדם שיודע לעודד אתכם ולעורר בכם תקווה ומוטיבציה לפעול בכיוון חיובי, וכדומה.

7.     למידה מהצלחות: שימו לב למקרים בהם הצלחתם להתאושש. שאלו את עצמכם כיצד הצלחתם אז לצאת מהבור, באילו כלים השתמשתם. לִמדו מלקחי העבר - איך הצלחתם לחלץ את עצמכם מבורות ייאוש קודמים? כיצד תוכלו לעשות זאת שוב בעתיד?

8.     תרגול: ככל שתתרגלו להתאושש מטעויות מבלי להיכנס למפח נפש, כך תפתחו אימון ביכולת המתפתחת שלכם לווסת את הרגלי החיים שלכם.

9.     שִמרו על עמדה כללית של סבלנות וסובלנות כלפי תהליך הלמידה: זִכרו שיש פן חיובי בסכנת ההישנות - היא נותנת הזדמנות לפיתוח "שרירי התאוששות". רק כך תתפתח היכולת להחזקה עצמית ולהתמדה.

 

 


מאמרי הקהילה
חוקים לכתיבה בפורום
כמה כללים שיעשו את החיים שלנו יותר נעימים כאן :-)
15/1/2012
קבוצות תמיכה מקצועיות
סדנת הורים - כיצד להקנות הרגלי אכילה נכונים - 7.6.2012 ע"י ד"ר דלית ויסמן וד"ר חוה בר דוד * קבוצות תמיכה במלב"י חינם בימי חמישי למבוטחי מכבי * קבוצת תמיכה במלב"י לאורח חיים בריא - ע"י אריאלה בר דוד 12.6.2012 * קבוצת תמיכה ברחובות - ע"י ענבר ויטנברג 6.6.2012 * קבוצת תמיכה בנשר - ע"י נעמה כפרי * אם ידוע לכם על עוד קבוצות תמיכה או מטפלים מקצועיים, אנא צרו קשר ועדכנו את מנהלי הפורום. תודה
21/1/2011
יום הולדת ארבע לשרוול הכי ותיק ברשת
מאת ליבי.
15/6/2011
כל מה שצריך הוא אהבה
כמה מילים שיעזרו לכם בדרך
8/8/2011
יומן הריון משורוול
קרן כותבת לנו על ההריון לאחר ניתוח השרוול. מדי שבוע נלווה את קרן בהרגשה, בתחושות ובתובנות.
11/12/2011
חשיבות המעקב לאחר ניתוח בריאטרי
ד"ר אסנת רזיאל מסבירה מדוע הליווי לאחר הניתוח חשוב מאד.
20/7/2010
מתוך שיחה עם פרופסור רובין
על יחס אישי, מיומנות בניתוח ועצירת ניתוח עקב כבד מוגדל ושומני.
27/9/2011
מתכונים משורוולים
המתכונים שאתם אוהבים...
24/2/2009
מאמרים ואירוחים
מגוון מאמרים לעיונכם ושרשורי האירוח של אנשי המקצוע כאן בפורום
23/4/2010
רשימות המנותחים,המנתחים ובתי החולים
מי נותח איפה ובאיזו קופה הוא מבוטח? אם תרצו לדעת מידע על הרופא שבחרתם או איך אפשר לעבור ניתוח אצל רופא מסויים או דרך ביטוח מסויים - היכנסו לכאן.
14/6/2009
שאלות הסקר שלנו
כמה שאלות סקר מעניינות ותשובות מעניינות עוד יותר
25/4/2010
התמודדות עם מעידות
אומרים לנו תמיד שאם נופלים עלינו לקום. איך עושים את זה? איך מצליחים להתמודד עם מעידות בדיאטה? ד"ר ציפי העצני מסבירה.
28/5/2010
כמה טיפים למשורוול המאושר
טיפים מאת הדיאטנית רונית ציוני (מפגש משורוולים 17.6.10)
23/6/2010
תזונה לאחר הניתוח ב 3 שלבים - מירית קרקובסקי מלב"י
תזונה לאחר הניתוח ב 3 שלבים - מירית קרקובסקי מלב"י
16/9/2009
ניתוח השרוול - שאלות ותשובות- סרטון

16/9/2009
HABITS - ההרגל שעושה את ההבדל
כמה מילים ממנותחת ותיקה
8/3/2010
שרוול או טבעת? - ד"ר ניסים גרון

16/9/2009
הכנה לניתוח הרזייה - ד"ר אסנת רזיאל

16/9/2009
הגדרות תצוגה
כך תגדירי את הגדרות התצוגה בפורום משורוולים
13/9/2009
דיאטת הפחמימות של הדיאטנית חיה שווייגר

22/8/2009
הכנה לניתוח הרזיה - ד"ר אסנת רזיאל
קול קורא
22/8/2009
מדריך הוראות לאג'נדה
אייקונים,הגדרות תצוגה,הוספות לינקים וכולי...
21/8/2009
הקטנת תמונות
כדי להקטין תמונות כנסי לתוכנת ה"צייר" הנמצאת בכל מחשב " לחצי למעלה על " תמונה" ועקבי אחר ההוראות
27/6/2009
הוראות להכנת טיקר והכנסתו לחתימה
איך מכינים את סרגל הירידה במשקל?
28/2/2009
דיאטה מומלצת אחרי ניתוח הרזייה
מלב"י
20/3/2009



*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0938)