שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



דתיות גאות
ברוכות הבאות לביתן של הלסביות הדתיות. הבית נועד לאפשר מפגש, תמיכה, דיון ויצירהבין נשים דתיות שאוהבות ומתאהבות בנשים.יש בו מקום לכל מי שמרגישה שייכת - הכנסו, הדלת פתוחה...
ספר יהושוע, פרקים א - ו.


ספר יהושוע, פרקים א - ו.
פורסם לפני 2102 ימים     מאת פרידם     סה"כ תגובות: 56     תגובה אחרונה לפני: 2074 ימים

אני הראשונה שפותחת את השרשור, ומתנצלת מראש שלא יכתב בו דבר חכמה כל שהוא אלא נוסטלגיה.

אני זוכרת את הספר הזה כאחד המרתקים. למדתי אותו בכיתה ט'.
באותה שנה התחילו "להיפתח לי העיניים" בכל מה שקשור ל"עולם של הגדולים", כולל פזילה לכוון החילוני, ה' ישמור ויציל.
המחנכת, גב' מרשימה וקפדנית, ידעה מראש שאני מתכון לצרות צרורות ונלחמה בי בכל דרך. זה לא עבד.

אחד האירועים הזכורים לי ביותר היה מבחן על כמה פרקים ביהושוע, ביניהם היתה שאלה בסגנון: "היכן נחבאו המרגלים". בתמימותי, נשבעת שבתמימותי, כתבתי שאצל הזונה.
הרי "רחב" זה היה שם פרטי, ו"הזונה" שם משפחה, לא? אז למה לכתוב את שניהם?

כשקיבלתי את המבחן חזרה, היה כתוב בעט אדומה שמה (הפרטי. חח) לפני 'הזונה'.

זו היתה, אם אני לא טועה, הטעות היחידה, והעט האדומה הפריעה לי. רציתי לגשת ולשאול מה ההבדל ולמה זה היה חשוב, אבל מסיבות שאיני זוכרת אותן - החלטתי שזה לא באמת חשוב.

נזכרתי בזה אחרי כמה שנים, כשכבר הבנתי מה משמעות המקצוע העתיק, והסמקתי כולי מבושה. והנה, עכשיו, אני קוראת (בעבודה, אלא מה?) את הפרקים, שוב.

אז דבר אחד ברור למדתי מהספר הזה, זה בטוח.


כמו כן, אני חייבת לציין שאף פעם לא אהבתי שעורי "תורה בקיאות" (כלומר: מקרא ורש"י בלבד), זה תמיד היה משעמם ויבש. אבל בישעורי "תורה עיון" (שאלו הפירושים היותר העמוקים עד שיד נערה מסוגלת לגעת ובהם נלמד פסוק אחד בכמה שיעורים מרוב שאלות והתעמקויות) הייתי מרותקת.
חיפשתי ברשת את המקרא עם פירושים אך לא מצאתי :(


ואם זה עוזר, אז זה מה שכן יש (חוץ מהקישור למטה): יהושוע





אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך




*
המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר כרטיסים למופעים, הצגות ופסטיבלים Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0503)