|
עקב בלת"מ - דרושים שותפים. התכנון: שמורת אירוס ירוחם ורשת השבילים בבורות לוץ ובסביבה, בניסיון לראות כמה שיותר פריחה. יש רכב ( נמוך, ואולי עדיף רכב קצת יותר גבוה ).
|
|
בתגובה ל: מחפש שותפים לשישי בהר הנגב מאת: עמית 17100 כל רכב מגיע לשם, אם אתה רוצה לעבור לצד שני של הכביש לנחל ערוד ומעלה ערוד אתה צריך רכב שטח
|
|
בתגובה ל: אם אתה מתכוון להגיע רק לחניון של בורות לוץ מאת: galit29השבוע ראיתי שם אוטובוס מטיילים שנכנס עמוק לשטח. יש קטע בעייתי אחד לפני ראש מעלה ערוד,שאותו רכב רך לא יכול לעבור (ממזרח לקטע "הריצוף" מעל לנחל). משם אפשר ללכת ברגל למצפור ואם רוצים לרדת לכוון נחל לוץ או נחל ערוד. המטיילים שראיתי הלכו ברגל עד חניון הלילה וחזרה. קבצים מצורפים:
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: אפשר להתקדם ברכב רך די הרבה לכוון ערוד מאת: סאקרה האם הדבר חריג רק להשנה(בעקבות כמויות המשקעים) או שמדובר בתופעה רגילה?
|
|
בתגובה ל: שאלה בקשר לפריחה? מאת: זיגי97 ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: תשובה לא מוסמכת: כל שנה מתרגשים מחדש :) מאת: ההולך בשבילים ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: שאלה בקשר לפריחה? מאת: זיגי97זכורות לי שנים עם פריחה יותר שופעת, בעיקר של שמשונים. הייחוד לטעמי של הפריחה בהר הנגב הם כתמי צבע עזים של שמשונים בצבעים שונים. ורוד,ארגמן,לבן ועוד.. השנה בקושי רואים את זה. יש , אבל מעט. לעומת זאת הריבסים במיוחד בנחל ערוד הרביצו מופע מדהים!
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: שאלה בקשר לפריחה? מאת: זיגי97 בהר הנגב ? לפי דעתי זאת שנה ממוצעת ולטבע חוקים משלו, מכוון שרוב הר הנגב זה שטח אימונים אולי השנה לא התאמנו הרבה באיזורים מסויימים וזה נתן לצמחים כאלה ואחרים לפרוח יותר.
( מעניין יהיה לבדוק אם בחודשיים של המלחמה שצה"ל התאמן פחות בשטחים האלה ועזב אותם בשקט יש קשר)
|
|
בתגובה ל: אתה בטוח שירדה כמות גדולה יחסית של גשם השנה מאת: galit29 מצ"ב נתונים מאתר השמ"ט:
שדה בוקר- ירדו 109 מ"מ, ממוצע עונתי 93 = ירדו 116% מהכמות השנתית.
ערד- ירדו 178 מ"מ, ממוצע עונתי 129 = ירדו 138% מהכמות השנתית (וזה כבר נחשב מאוד גשום).
באר שבע- ירדו 237 מ"מ, ממוצע עונתי 195 מ"מ = ירדו 121% מהכמות השנתית.
כל זאת כאשר עונת הגשמים לא הסתיימה ואפשר לקבל אירועי גשם מכובדים באפריל ואפילו במאי (שנה שעברה ירד המון גשם במאי בדרום).
חשוב לציין שהפריחה מושפעת לא רק מהכמות המצטברת אלא תלויה גם בחלוקה נכונה של המשקעים לאורך השנה וכך אכן היה.
חודש מרץ אומנם יבש מהרגיל אבל זה כבר משפיע יותר על משך הפריחה ולא על עצם הפריחה.
ועם זאת, לכל פרח "דרישות" משלו. סאקרה כבר ציינה שהשמשונים למשל לא מככבים השנה וידעו כבר שנים טובות יותר. אולי אירועי הקור פגעו בהם (שני אירועי שלג בשנה בהר הנגב אינו חיזיון נפוץ) אולי משהו אחר.
|
|
בתגובה ל: שאלה בקשר לפריחה? מאת: זיגי97 ואולי מתחברת לשאלת כמות הפריחה השנה, אבל איך זה שדווקא השנה כמות הדיווחים מאיזור דרום המכתש כה משמעותית. האם זה מעגל קסמים שדיווח מצולם מזמין עוד חברים לצאת לשטח ולדווח או שזה צירוף מקרים. לא חושב שראיתי כל כך הרבה דיווחים מהאיזור שנים קודמות.
|
|
בתגובה ל: השאלה שאותי מעניינת מאת: ההולך בשבילים אין ספק שדיווח מצולם היטב מעורר את הרצון להגיע לשם בעצמי לראות את זה מקרוב. גם שנה שעברה דיווחו כאן על הריבסים ו...כן... הדרום זוכה לכמות מכובדת של מטיילים. מרגישים את זה היטב על כביש 40, בפקק שנוצר עד צומת דבירה בשבת בערב כשכולם נוסעים צפונה... נאמר לי שעוד 3-4 חודשים יפתחו את המקטע הדרומי של כביש 6, שידרוג משמעותי לעונה הבאה
|
|
בתגובה ל: השאלה שאותי מעניינת מאת: ההולך בשבילים במצפה רמון וזה די חריג. אולי זה חלק מהעניין
לא בדקתי את כמות הגשם אבל אולי היא יותר גדולה השנה משנים אחרות
|
|
בתגובה ל: אפשר להתקדם ברכב רך די הרבה לכוון ערוד מאת: סאקרה הבעיה שלהם היא להסתובב, את מדברת על הכניסה מול הפניה לבורות לוץ ? אם כן זה נהג מאוד אמיץ כי הבעיה שם היא להסתובב חזרה..
|
|
בתגובה ל: לפי דעתי אוטובוסים קצת יותר גבוהים מרכב רגיל מאת: galit29
אין בעיה להסתובב, אם נשארים בנקודה הגבוהה לפני המכשול בדרך ולא יורדים למטה. יש שם שטח גדול מימין לדרך שבו אפשר להסתובב ולחנות.
היו גם כ-10 רכבים פרטיים שהגיעו לנקודה הזו.
בעבר הדרך עד לראש המעלה היתה עבירה לכל רכב, כיום יש רק קטע אחד שתוקע את העבירות והוא נמצא כ-2 ק"מ לפני ראש המעלה. משם למטה, לנחל ערוד, כבר צריך 4X4.
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: אכן הכניסה מול בורות לוץ למעלה ערוד. מאת: סאקרה לפני שלושה חדשים, האוטובוס שניסה לרדת בירידה המסוכנת שלפני המכשול, הסתבך ונחלץ אחורנית ברוורס. כלומר עלה את כל המורד בנסיעה לאחור.
|
|
בתגובה ל: בטיול שעשינו עם חוג חנה לראש מעלה לוץ מאת: סייר מדבר 1 לפני הירידה לואדי. אם עוברים את הקטע הרחב,שבו יש מקום לחנות, ומתחילים לרדת, כבר אין איפה להסתובב.
בכל מקרה, זו בעיה של אוטובוסים, לא של רכבים קטנים. רכב קטן יכול להסתובב גם למטה.
אני חושבת שצריך ללחוץ על רט"ג שיתקנו את הקטע הבעייתי. הושקעה המון עבודה בדרך הזו, הוצבו בולדרים ענקיים לאורכה, אז אי אפשר לתקן קטע של 5 מטר? אולי שווה ללחוץ קצת. הרי עונת הפריחה כמעט כמעט מסתיימת.
(בשבוע שעבר ראיתי תיקון דרך כזו בעליה לחורבת קייפא-הלא היא שעריים,שבעמק האלה. הגשמים חרצו את הדרך והפכוה לדרך ג'יפים. כדי שכל עם ישראל יוכל לעלות למעלה, עבר טרקטור מלווה בפקח רט"ג ופילס את הדרך. כ-ו-ל-ה עבודה של 3 שעות)
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: לא אמור לרדת,אלא לחנות בימין הדרך מאת: סאקרה ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: "הריצוף" על מעבר הנחל מי עשה אותו ? מאת: galit29שמצפור ערוד נקרא על שמו. קבצים מצורפים:
איזהו חכם? הלומד מכל אדם. אין חדש תחת ה- אבל יש כמה פרטים שלא הבחנו בהם.
|
|
בתגובה ל: רט"ג, בשיתוף משפחתו של אורן זיו ז"ל מאת: סאקרה ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: מחפש שותפים לשישי בהר הנגב מאת: עמית 17100דוגמית קטנה: ![http://uploads.agenda.co.il/cqle_P1330383_(Copy).JPG]() גם בשמורת אירוס ירוחם פריחה מרהיבה, ופריחה יפה אם כי פחות מגוונת בשדה צין ובמקומות רבים אחרים בדרך. מקווה שאילנה תדווח במהלך השבוע על הטיול המלא. קבצים מצורפים:
|
|