שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



חמשת שוברי הקופות של הסופ"ש האחרון:

  1. Fast Five
  2. Rio
  3. Madea's Big Happy Family
  4. Water for Elephants
  5. Prom
  6. איך יודעים שהגיע הקיץ? שהמקום הראשון בטבלת שוברי הקופות גורף 86 מיליון דולר בסופ"ש הבכורה שלו.מהיר ועצבני 5 (בתמונה) רושם את הפתיחה החזקה ביותר לסרט מהסדרה,ומה תגידו,גם הביקורות טובות. ריו במקום השני עם כ-15 מיליון דולר נוספים שמצטברים ל-365 מיליון דולר שהסרט הזה גרף עד כה,הצלחה גדולה! סרטו החדש של טיילר פרי Madea's Big Happy Family שלישי  עם 9 מיליון דולר,מעט מאחוריו נמצא העיבוד לספר המצליח מים לפילים,שדווקא פחות מצליח גם בקופות וגם אצל המבקרים. קומדיית הנעורים Prom פותחת עם 4.7 מיליון דולר טיפה יותר מסרט ההמשך ל-Hoodwinked.

    מעכשיו ועד סוף אוגוסט אפשר לצפות כמעט מדי שבוע ללהיט ענק אחד,והשבוע זה אמור להיות ת'ור (שכבר יצא בארץ ובאירופה) שזכה לביקורות מצויינות עד כה וצפוי להצליח יפה בקופות. כמו כן גם הקומדיות Something Borrowed ו-Jumping The Broom יגיעו גם הן.

סיכום העשור - שנת 2004


סיכום העשור - שנת 2004
פורסם לפני 4092 ימים     מאת חובצי     סה"כ תגובות: 8     תגובה אחרונה לפני: 4088 ימים

אה, חזרתם.
מפתיע.
אבל לפחות חזרתם לשנה משובחת ביותר בקולנוע – 2004!

נתחיל בקטנות:
אופנת האפוסים באה לקיצה ב"אלכסנדר" הגרוע של אוליבר סטון בכיכובו של קולין פארל ואנג'לינה ג'ולי שעשתה את המבטא הגרוע בהיסטוריה.
לעומת זאת, "טרויה" של בראד פיט ואריק באנה היה מוצלח ביותר, לדעתי גם אחד האפוסים היותר מוצלחים שיצאו ביחד עם "גלדיאטור" ו"ממלכת גן-עדן", ונתן לבנות המין-היפה הזדמנות לחזות בגופו הערום של בראד פיט.

2004 הייתה שנה להרבה המשכונים:
קיל ביל 2 המיוחל והמעולה
שרק 2 המשעשע
ספיידרמן 2 החביב (השלישי כבר היה מחריד)
פגוש את הפוקרס (ההמשך של "פגוש את ההורים")
אושן 12 (ההמשך של אושן 11)
בלייד טריניטי (בסרט שבו הוא נלחם בדרקולה)

פיקסר נתנו בראש עם "משפחת סופר-על" שהיה פשוט סרט אקשן לכל דבר רק בלי מגבלות של עולם מציאותי.
דרימוורקס ניסו, לעומת זאת, לעניין מישהו עם "תפוס ת'כריש" בזכות דיבוב של ויל סמית' ואנג'לינה ג'ולי. זה לא עבד להם.

מ. נייט שמילאן מיחזר את עצמו למוות ב "הכפר".
בחלקת ה"אין לי מושג למה התלהבו מהם": היומן, גרדן סטייט (פרד, אתה חולק עלי, נכון?),והטייס (The Avatar) של סקורסזה ודי-קפריו.
"דרום אמריקה על אופנוע" יוצא ויוצר עוד קצת רומנטיזציה לדמותו של צ'ה גווארה. אנחנו לא נכנס לעובדה שהוא היה, בסופו של דבר, טרוריסט.

בחלקת האלוקים הקטנה שלנו יצאו שני סרטים שכדאי לשים לב אליהם: הראשון הוא "ללכת על המים" עם (איך לא) ליאור אשכנזי שמתאר את סיפורו של סוכן מוסד שמתקרב לנכדים, אח ואחות, של פושע מלחמה נאצי כדי ללכוד אותו ולהביא אותו למשפט.
באמצע משולב סיפור אהבה הטרו וגם הומוסקסואלי.
סרט שצולם בתל-אביב וברלין, והוכיח שאפשר לייצר סרט ברמה אחרת גם בארץ הזבת-חלב וערסים שלנו.
"סוף העולם שמאלה" גם היה בין הסרטים המוצלחים של אותה שנה ונתן פרספקטיבה מעניינת על חיי העולים בשנים הראשונות של המדינה, למרות שהוא הוכיח שדווקא אי-אפשר אחרת בסרטים ישראלים ושתמיד יהיה עירום. (ראו דיון בפורום על עירום סרטים ישראלים http://www.agenda.co.il/172/forum/138847/).

הסרט הראשון והגאוני של סדרת "המסור" יוצא ומכניס אותנו לעולם חדש של סרטי אימה/מותחנים פסיכולוגיים. ואל תגידו שלא חטפתם את הכאפה של החיים כש...

סרט האסונות "היום שאחרי מחר" יצא, וניצל את הדיון החם של אותה תקופה על התחממות גלובאלית. בת'כלס הסרט היה גרוע וחוץ מלראות את גל הצונאמי שוטף את ניו-יורק לא היה בו משהו מיוחד.

”אני, רובוט”, שמבוסס של ספר המד”ב המפורסם של נאסימוב, יצא בכיכובו של ויל סמית'.
וב"50 דייטים ראשונים" של אדם סנדלר, אחד הסרטים היחידים שלו שאני יכול להגיד עליהם שהם מקסימים, הוא פוגש ומתאהב בדרו בארימור שבעקבות תאונה מצערת שוכחת כל פעם מחדש את היום שעובר עליה, והיא מאמין שהיא חיה את אותו היום שהיא לפני התאונה שלה.


ולהיי-לייטס:
פרנהייט 9/11 - אחרי הצלחת סרטו הקודם, באולינג לקולומביין, היוצר הדוקומנטרי, מייקל מור, הלך הפעם להתעמת עם הממשל של בוש ולתת לנו עוד כמה פרטים על אירוע הטרור שנחשב להרסני ביותר אי-פעם, אסון התאומים, ועל מה שקרה אחריו. ב"פרנהייט 9/11” הוא חושף את הקשר הבעייתי בין משפחת בוש ומקורביה לבין משפחת המלוכה הסעודית, מבקר את המלחמה מול אפגניסטאן ועיראק, ועוד..

גולת הכותרת, לדעתי, הייתה כשהוא התהלך לו בגבעת הקפיטול הוושינגטונית ותפס את תגובותיהם של פוליטיקאים שונים לבקשה לנדב את בניהם לגיוס לצבא כדי להלחם באפגניסטאן. קטע שקשה להשאר אדישים כלפיו.
ולמרות העובדה שהסרט שוחרר חודש (!) לפני הבחירות של 2004 האמריקאים לא השכילו ללמוד ממנו ונתנו לבוש ג'וניור את אמונם בפעם השניה ברציפות.


שמש נצחית בראש צלול – זוכרים מה שאמרתי בפוסט הקודם על זה שצ'רלי קאופמן הוא גאון? ובכן, המעטתי בערכו.
הנה סרט שפשוט מדבר לכל מי שאי-פעם עבר פרידה ומעלה את השאלה האולטימיבית: האם עדיף לאהוב ולהפרד, או לא לאהוב בכלל?
קאופמן ומישל גונדרי הבמאי מתמודדים עם השאלה הזו בצורה מעולה ונכנסים איתנו לתוך הראש של ג'ואל, בחור תמהוני (ג'ים קארי הנפלא) שגילה שחברה שלו "מחקה" אותו מהזיכרון שלה והוא רוצה גם.
נראה לי שהגדולה של הסרט הזה היא העובדה שהוא בא אלינו ואמר "חשבתם שראיתם כבר כל מה שהקולנוע יכול להציע לכם? אז זהו שלא!”, המעברים האלו בתוך הזיכרון של ג'ואל, השילובים של תקופות שונות, הסצנות שחוזרות על עצמן כשכל פעם משהו אחר נמחק (כמו הפרצופים, למשל), הקישורים בין חפצים לזכרונות בצורה מוחשית – וכל זה כשברקע מתקיימת עלילה נפרדת לגמרי על עוד סיפור אהבה כוזב..
סרט מושלם.


הפסיון של ישו – אחרי תקריות שונות שעבר מל גיבסון, אפשר להגדיר את הרגע הזה שבו הוא רשמית הפך לאויב הציבור מספר 1 של היהודים ששולטים בהוליווד ולאליל של קרטמן מסאות'פארק. לא ראיתי את הסרט אז אין לי הרבה מה לתאר עליו, אבל אני מניח שהוא מתאר את הסבל והבגידה שעבר ג'יזס קרייסט ז"ל בידי היהודים ימח שמם. לא פסגת היצירה, מהביקורות שקראתי.

לאכול בגדול (Super-size me) – עוד סרט דוקומנטרי שהצליח לגרום לנו באי-נוחות בכיסא, הפעם כתוצאה מהמחשבה שבפעם הבאה שנעבור ליד הקשתות המוזהבות של מיקי-די אז נצטרך להזכר בתוצאות הניסוי שחולל מורגן ספילמן על הגוף שלו במשך חודש שלם של אכילת ביג-מק'ס.
ומכניס אותנו לחיים שלו ומראה לנו נתונים מדעיים על עליה בשומן, ירידה בחשק המיני, דיכאון, ובסופו של דבר הוא הגיע למצב שבו הרופאים שלו התחננו בפניו שיפסיק אחרת הוא יגרום לעצמו נזק בלתי-הפיך.
מורגן בעצם תוקף את ספקי המזון (כשבסרט הזה הוא מתמקד דווקא במקדונלס בגלל היותם מסעדת המזון המהיר המפורסמת בעולם, אבל הוא מאשים עוד כמה גורמים במהלך הסרט) בטענה שהם האשמים העיקריים לבעיית ההשמנת-יתר (לא מצאתי הגדרה נכונה יותר ל-Obesity) של האמריקאים.

חינוך רע – עם סרטים של אלמאדובאר לא מתווכחים. הפעם מדובר בסרט על שני בחורים, איגנאסיו ואנריקה, שלמדו בבית-ספר קאתולי וכעבור עשרים שנים נפגשים כדי לגלות איך החיים שלהם נפנו לכיוונים שונים בעקבות אותם שנים בבית-הספר.
אמממם.. כן, נראה לי שהגדרתי את זה מספיק טוב בלי לספיילר.

יורוטריפ – ללא ספק זו הייתה הקומדיה הלוהטת של אותה שנה, למרות שאלינו היא הגיעה ישר ל-DVD.
סיפורם של 4 סטודנטים אמריקאים לאירופה בחיפוש אחרי בחורה גרמניה שאחד מהם התאהב בה בעקבות התכתבות. מה שבטוח, רומנטי זה לא. קורע מצחוק זה כן.
Here's a fun-fact: You made-out with your sister, man!



מיליון דולר בייבי והתרסקות – את שניהם השארתי לסוף מסיבה אחת: פול האגיס.
אחד התסריטאים שיכול להגדיר את 2004 בתור שנת מפנה בקריירה שלו.
בשנה זו יצאו לקולנוע, כאמור, שני הסרטים המדוברים והפנו אותו מכתיבת פרקים של "ווקר" לסרטים קצת יותר מוצלחים (לדוגמא, הוא כתב את שני הסרטים האחרונים בסדרת ג'יימס בונד).
את הגדולה של "התרסקות" כבר תיארתי פה בפורום, ואני יודע שלא הרבה מסכימים איתי לגבי האיכות של הסרט הזה.
לטעמי, מדובר בסרט שהכי הצליח לתפוס את הקסם של לוס-אנג'לס, שהיא כולה מיקרוקוסמוס של העולם הזה: פרסים, יהודים, שחורים, מקסיקנים, קוריאנים, לבנים, הודים, פושעים, שומרי-חוק, אנשים קשי-יום, אנשי שררה..
אל.איי היא סיר לחץ אחד גדול שבו כל אחד סומך רק על עצמו ועל מי שהפרצוף שלו זהה לשלו. בסרט הזה הכל מתפוצץ תוך יומיים עמוסים שבהם כל הדמויות נתקלות אחת בשניה ונאלצות לבצע צעדים שמשנים את החיים שלהם.
זה סרט על עיר אחד. זה סרט על אנשים בעיר הזו.


מיליון דולר בייבי, בבימויו וכיכובו של קלינט איסטווד, מספר על מגי פיצ'ג'רלד (הילארי סוונק בעוד תפקיד שהעניק לה אוסקר) שפונה לפרנקי דאן (איסטווד), מאמן איגרוף עם שדים מהעבר שלו, שיאמן אותה.
היופי של הסרט הזה, לטעמי, הוא האי-שלמות של הדמויות. הבעיתיות של דאן עם הדת והבת שלו, מגי והמשפחה שלה..
הסרט הזה היה מספיק רגיש וכנה כדי שבלי שנשים לב בעצם היה מדובר בסרט על איגרוף.
יצירה משובחת של האגיס.


תוקן על ידי חובצי 19/12/2009 6:24

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אוסקר 2009
סיקור טקס האוסקר שנערך ב-22/2/2009 כולל קטעי הוידאו
10/3/2009
היום יום הולדת
כל כתבות היום הולדת שנעשו עד כה בפורום
20/12/2008
אתרים מומלצים

20/12/2008



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.1250)