שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



התפתחויות מעניינות ב-ESP


התפתחויות מעניינות ב-ESP
פורסם לפני 3847 ימים     מאת ברק ויס     סה"כ תגובות: 5     תגובה אחרונה לפני: 3845 ימים

כולנו מכירים את הלייבל ESP, לייבל הפרי ג'אז החשוב של שנות ה-60 ותחילת ה-70 (איילר, מריון בראון, סוני סימונס, סן רה, פרעה סנדרס ורבים רבים וטובים אחרים כמובן). הלייבל שייך לברנרד סטולמן שהפיק למעלה מ-180 אלבומים ב-9 שנות פעילות הלייבל - והכל במימון פרטי. מאז, ובמשך למעלה מ-30 שנה הלייבל היה דומם.

בשנות ה-2000 קרה משהו בלייבל. טום אבס (Tom Abbs) התחיל למנכ"ל אותו והוא שכנע את סטולמן להחיות את הלייבל - הדפיס אלבומים מחדש, שיפר מאוד את מערך ההפצה ואפילו - החל להקליט אומנים חדשים ולהפיק פסטיבל ESP בברוקלין. ESP קם לתחייה.

אבס לא עשה את זה לבד. הוא גייס צוות שעשה עבודה מצוינת. יחד עם זאת, התגלעו בין צוות העובדים לבעלים - סטולמן חילוקי דעות בענייני שכר ושאר ענייני עובד-מעביד.

לפני פחות מחודשיים המשבר הגיע לשיאו: כל צוות העובדים הבכיר של ESP ובראשם טום אבס פרשו מ-ESP, לוקחים איתם את האומנים החדשים שהוחתמו ללייבל - והקימו לייבל חדש Northern Spy

כעת נותר רק לראות בעניין מה יהא על ESP שנותרה בלי כל צוות העובדים הבכיר, האם Northern Spy ימשיכו את התנופה שאיפיינה את ESP המחודשת ובכלל - איך הדבר ישנה את תחום הפרי ג'אז.

מעניין

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0469)