שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



דינמיקה


דינמיקה
פורסם לפני 3332 ימים     מאת JAZZMUSIC     סה"כ תגובות: 4     תגובה אחרונה לפני: 3330 ימים

albert beger and his percussion ensmbal
live in levontin

אלברט תמיד יודע להפתיע , גם בהופעה אמש לכבוד השקת אלבומו החדש אלבום דואו עם ג'רי המינגוי , שמסיבות שונות אפשר להבין למה לא בא למופע.. אבל עם זאת הביא שלושה מתופפים לסטים שונים (דני בנדיקט, יואב זוהר, חגי פרשטמן) לכבוד האירוע .

דינימיקה היא מילת המפתח במופע הזה , הרי דואו סקס/תופים מצריך סופר הקשבה , דיאלוג ואילתור גם אפילו אם מדובר במוסיקה חופשית לגמרי .

זה התחיל בסולו מין שילוב של דימוי קלרינט בצליל נאי, צליל ניו אי'גי כזה
מן שקט שלפני סערה. אחלה סיפתח.

סט א' - דני בנדיקט - תופים , תוף מרים , אלברט- סקס סופרנו , הנשימה המחזורית
מול המקצבים המדויקים של דני בניחוח איתני (תוף מרים), הספרילה פוגשת את הניחוח האתני החופשי של בנדיקט מתופף קשוב שלא מפזר יותר מדי צלילים משתדל לא לצאת יותר מדי מהמסגרת. יופי של סט.

סט ב'- יואב זוהר - קסילופון אפריקאי , תופים , אלברט- טנור , כאן מבינים למה יואב הוא הנפש התאומה של בגר , הן שכבר תקופה זוהר הוא מתופף קבוע של בגר בשנים האחרונות , וניתן להבין את הדיאלוג בינהם , השליטה שלו בקסילופון מעוררת פליאה , מיני אפריקה בתשוקה של הטנור , וכשזוהר עבר לתופים מבינים את הדו שיח הפנומלי הזה , שבכמה מעברים עשה יואב מיני ג'רי המנגויי בקטנה.

סט ג'- חגי פרשטמן -תופים , אלברט -טנור. כאן זה הסט הכי ארוך במופע , הווסטרליות נפגשת בפראות של הטנור , אפשר להבין שחגי הוא המתופף הראשון שניגן בהיסטוריה הבגרית של אלברט, זה מתופף מאסטר שיודע לתפוס במקלות זבוב כמו למשוך צלילי טנור לא טונאליות של פרשטמן , מתופף עם תשוקה ליצרתיות בלתי נגמרת , לא משאיר מרחב נשימה לדקה. בגר נותן בסט הזה כבוד רב לפרשטמן והוא ראוי לזה .

לבסוף המופע הכי מעניין הוא להביא לבמה את שלושת המתופפים לאורגיה בריאה , מעין גריסת M'Boom ישראלית כמו בגירסה האמרקאית של מקס רוץ' (למי שלא יודע מדובר באנסמבל לכלי הקשה שמקס רוץ' הקים בתחילת 70)
דני בנדיקט בתוף מרים , זוהר בקסילופון , חגי בתופים מביאים את הדיאלוג לשיא עם הפארזות הארוכות של אלברט .
אז לא צריך לנסוע לחו"ל, יש כאן דאון טאון שם בלבונטין ששם עושים דברים כאלו ..
רק חבל שבאו מעט אנשים , מי שלא היה הפסיד..

אלברט בגר- דמוי קלרינט נאי, טנור/סוםפרנו
דני בנדיקט- תוף מרים, תופים
יואב זוהר- קסילופון אפריקאי, תופים
חגי פרשטמן - תופים

לבונטין 7 תל אביב 2 לאפריל 2012.

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
אומנות הטריו (7)
מאת בן אהרוני. חלק שביעי מהסדרה המאיימת להיות ארוכה יותר מ"היפים והאמיצים". והפעם הרכבי טריו ברוח ECMית (אבל לא רק)
10/4/2009
אומנות הטריו (6)
מאת: בן אהרוני. חלפו להם 120 יום מאז הפוסט האחרון של אומנות הטריו (5) והנה עוד כמה טריו פסנתר ששמעתי לאחרונה, ןהם מומלצים, כמו שאר ההמלצות בפינה הזו.
16/3/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - חליל בג`אז: משנות ה-70 ועד היום
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הרביעי והאחרון (בינתיים) בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז מוקדש לחליל משנות ה-70 של המאה ה-20 ועד היום. תקופה שהתחילה בפיוז'ן ובפרי ג'אז, המשיכה בתחיית המיינסטרים והיום מתפתחת(?) לכל הכיוונים. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-60
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השלישי בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחליל בשנות ה-60 של המאה ה-20. עשור זה הוא לטעמי השיא ביצירתיות החליל בג'אז. הוא מאופיין בשיאי טכניקה ובשתי השפעות מוסיקליות מרכזיות: המוסיקה הקלאסית-מודרנית והבוסה נובה מברזיל. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - שנות ה-40 וה-50
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק השני בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20, השנים בהם החליל הפך להיות כלי לגיטימי בעולם הג'אז. כתב: ברק ויס
1/1/2009
חליל בג`אז: סקירה הסטורית - ראשית הג`אז
תפקידו של החליל בג'אז מעולם לא היה מרכזי. דווקא בשל כך חשוב לטעמי לספר את סיפורו של החליל בג'אז. הפרק הראשון בסקירה ההסטורית על החליל בג'אז יוקדש לחלילני הג'אז הראשונים בשנות ה-20 וה-30 של המאה ה-20. כתב: ברק ויס
1/1/2009



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0469)