שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה






Please Please Me


REC Please Please Me REC
פורסם לפני 4469 ימים     מאת backbeat     סה"כ תגובות: 9     תגובה אחרונה לפני: 4447 ימים

REC ההצלחה של שני הסינגלים הראשונים - Love Me Do (שהגיע למקום ה-17) ו-Please Please Me (שפתח את רצף להיטי המקום ה-1 של הביטלס) - שכנעו את החליפות ב-EMI שאפשר להשקיע בביטלס. לא להשקיע יותר מדי חלילה, יום אולפן אחד זה מספיק ודי.

REC ב-10:00 בבוקר, יום שני, 11 בפברואר 1963, החל יום ההקלטות הארוך, במהלכו הוקלטו עשרה שירים. לכל שיר מוקדשת קצת פחות משעה, דבר שמסביר את הטעויות והצחקוקים הרבים שמונצחים באלבום. כך למשל בשיר הפותח את האלבום I Saw Her Standing There (כשג`ון ופול ממש לא סגורים על המילים והאחד שר When I saw her בעוד השני שר Since I saw her).

REC עוד קודם הגיע ג'ורג' מרטין לקאוורן לראות את הביטלס בהופעה. את מה שהוא שמע שם הוא ניסה להנציח באלבום ולכן החליט שהם יכנסו לאולפן ובלי יותר מדי חזרות הם פשוט יקליטו את כל הסשן הרגיל שלהם.
רינגו נזכר שזה היה ממש קל עבורם: "הכרנו את השירים כי זו הייתה אותה הופעה שערכנו בכל הארץ. בגלל זה היה קל להיכנס לאולפן ולהקליט אותם. גם עניין המיקרופונים לא היה מסובך במיוחד. אחד לפני כל אמפליפייר, שניים מעל התופים, אחד לזמר ואחד לתוף הבס. אבל לא שומעים את תוף הבס ועכשיו כשאני חושב על זה, אני לא בטוח אם זה לא זכרון מבולבל שלי שבכלל היה מיקרופון כזה."
(האם ההוצאות החדשות והמלוטשות יפתרו את התעלומה ויגלו לרינגו את קיומו של המיקרופון האבוד?)

בשנות השבעים אמר גם לנון: האלבום ניסה לתפוס אותנו בלייב וזה הדבר הקרוב ביותר לאיך שאולי נשמענו לקהל בהמבורג ובליברפול. אתם לא מקבלים את האווירה ה"חיה" של הקהל שרוקע איתנו לפי הקצב, אבל זה הכי קרוב שתקבלו כדי לדעת איך נשמענו לפני שהפכנו לביטלס ה"מתוחכמים".

REC הקריירה של הביטלס השיקה לא מעט מהפכות תרבותיות ומוזיקליות. גם האלבום הזה פתח באחת שכזו כשהלהקה בחרה לשיר שירים מקוריים. האלבום מכיל קאברים שהיו אהובים עליהם אבל רוב השירים הם לנון/מקרטני (באלבום הזה הם עדיין מקרטני/לנון).

REC אחד הקאברים הוא זה שסוגר את האלבום - Twist and Shout. שאת הקלטתו, כידוע, שמרו לסוף. ג'ורג' מרטין ידע שזה שיר קורע גרונות. ואכן, שני טייקים (ו-12 שעות אולפן קודם לכן) הספיקו כדי ליצור הקלטה מספיק טובה לאלבום ולהעלים את קולו של לנון. ג'ון העיד על עצמו שבמשך תקופה לא קצרה הוא התבייש בעובדה שזה כל מה שהגרון שלו הצליח לספק, אבל החליט להשלים עם כך שכל השאר היו מרוצים מהתוצאה בסופו של דבר.

REC


את התמונה שעל עטיפת האלבום, בה הביטלס מביטים למטה ממרפסות הבניין של משרדי EMI בכיכר מנצ'סטר, צילם אנגוס מק'בין. ב-1969 הוא חזר איתם לאותו מקום כדי לשחזר את התמונה בגרסתם הבוגרת לעטיפת Let It Be, אך זו לבסוף הופיעה על עטיפת האוסף הכחול.

REC לשירים שהוקלטו באותו יום נוספו ארבע ההקלטות הקודמות (משני הסינגלים הראשונים). ובהתאם למהירות בה הכל ארע עד כה (שילוב של חסכון כספי יחד עם הכוונה להדפיס את האלבום לפני שיסור חִנם של החבר'ה מליברפול והקהל יעבור לדבר החם הבא) תוך חודש האלבום שוחרר.
גם 24 שנה מאוחר יותר כשיחליטו ב-EMI להפיץ את האלבומים מחדש בפורמט CD הם לא יטרחו יותר מדי ויזדרזו לשחרר גרסה דלה שמנציחה את מחדלי העבר, עם עטיפה עלובה שאפילו לא נותנת קרדיט לאנשים שעבדו על האלבום, כמו נורמן סמית' טכנאי ההקלטות או אנדי ווייט שהובא להחליף את רינגו בהקלטות המוקדמות. אפילו ג'ורג' מרטין מוזכר כלאחר יד רק במכתב הפתיחה של טוני בארו.
יעברו עוד 22 שנה עד שנקבל מוצר ראוי.






תוקן על ידי backbeat 14/9/2009 2:56

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
Only a Northern Song
האירועים, הכתיבה, ההקלטות, הנתונים והרכילות מאחורי השירים.
23/10/2010



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0605)