שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה






With The Beatles


REC With The Beatles REC
פורסם לפני 4449 ימים     מאת backbeat     סה"כ תגובות: 25     תגובה אחרונה לפני: 4442 ימים

REC אם אלבום הבכורה הוכיח משהו זה ש"להקות עם גיטרה" אינן בדרך להיעלם, וארבעה חודשים אחרי צאתו החלה הלהקה בהקלטות לאלבום השני "עם הביטלס" באולפני EMI. הפעם, מכיוון שסדר היום של החבורה התמלא בסיבובי הופעות בבריטניה והסביבה ובהופעות בתוכניות רדיו וטלוויזיה, נמתחו ההקלטות על פני שלושה חודשים.

REC נוסחה מנצחת לא משנים ושוב החליט ג'ורג' מרטין לשחזר את המופע ולהתמקד בשילוב מאוזן בין שירים מקוריים וקאברים אהובים עליהם. הוא היה שואל אותם 'מה עכשיו?' הם היו משמיעים משהו שעבדו עליו, כמה חזרות אח"כ והשיר היה מוקלט. "סדנת עבודה", כדבריו.

לנון אמר בראיון באותה תקופה שהם תמיד מקליטים כמו בהופעה. מנגנים ושרים יחד ואח"כ מגיעות רק תוספות קטנות. "אם אנחנו לא מצליחים להקליט שירה ונגינה יחד אנחנו לא מקליטים". תמים ביותר, בהתחשב במה שעתיד לבוא.
שנים אח"כ הוא נזכר שבאלבום הזה הם התוודעו לטריק חדש – Doubletracking. הכפלת הקולות הפכה לשגרה בהקלטות של הביטלס. ולנון, שהיה חסר בטחון בנוגע לקולו, היה מעריץ מספר אחד של הטכניקה.

REC האלבום כולל שבעה שירי לנון/מקרטני, רובם נכתבו בבתי מלון ובאוטובוסים בזמן סיבובי הופעות. אפילו על ג'ורג' הריסון נחתה ההשראה לשירו הראשון Dont Bother Me בעודו שוכב חולה בחדרו במלון בין הופעה להופעה.

REC התרומה הווקלית של רינגו לאלבום מגיעה ברצועה 11 - I Wanna Be Your Man. השיר היה כ"כ זניח בעיניי פול וג'ון, שעל אף שהוא נכתב מראש בשביל רינגו, הוא ניתן במקביל לרולינג סטונס.

REC תרומה אחרת של רינגו הייתה אוסף התקליטים שלו. רינגו היה חובב בלוז וקאנטרי גדול וחשף את חבריו לשירים רבים. זה לא היה קשה במיוחד, כי מהר מאד התברר שלארבעתם היה טעם די דומה והקאברים שהלהקה נהגה לבצע בהופעות שוב ושוב היו בעיקר להיטי R&B ומוטאון.

אבל לא רק להיטים. הם רצו רפרטואר שונה משאר הלהקות ודרך נוספת לאיתור שירי הופעות טובים הייתה לפשוט על חנות התקליטים של בריאן אפשטיין.
ג'ורג' הריסון: "לבריאן הייתה מדיניות בחנות שלו NEMS להזמין לפחות עותק אחד מכל אלבום שיצא... כך שהיו לו תקליטים שלא היו להיטים בבריטניה או אפילו באמריקה. לפני הופעה היינו נפגשים בחנות אחרי הסגירה ועטים על המדפים כמו סמורים, בחיפוש אחר תגליות חדשות... אלו שירים שנהגנו לבצע במועדונים ולהקות בריטיות רבות אח"כ החלו להקליט. Devil in Her Heart ו-Money היו תקליטים שמצאנו בחנות וחשבנו שהם מעניינים."

REC With The Beatles יצא (בסטריאו ובמונו) ב-22 בנובמבר 1963, יום הירצחו של הנשיא קנדי.
הציפייה לתקליט השני רשמה חצי מיליון הזמנות מוקדמות והמכירות לאחר צאתו הפכו את "עם הביטלס" לאלבום השני בבריטניה באותה תקופה, שהצליח למכור מיליון עותקים. הוא נשאר בראש מצעד המכירות 21 שבועות, כשהוא מעיף מהמקום הראשון את Please Please Me (שני האלבומים יחד השאירו את הביטלס במקום הראשון במשך כמעט שנה – 51 שבועות).

REC שבוע אחרי האלבום יצא הסינגל I Want To Hold Your Hand / This Boy (הביטלס דגלו בשיטה הגורסת שסינגלים לא אמורים לכלול שירים שבמילא מופיעים באלבום). כמו במקרה של האלבום השלם, גם הסינגל הגיע למקום הראשון במצעד התקליטונים, כשהוא מדיח משם את קודמו She Loves You.

("אני רוצה לאחוז בידך" סימן את הסנונית הראשונה לפלישה הבריטית בכלל ולביטלמאניה האמריקאית בפרט, שיש אומרים שהקימה את האומה האמריקאית מאבלה על הנשיא הנרצח).

REC


התמונה לעטיפת האלבום צולמה ב-22 באוגוסט ע"י רוברט פרימן. פרימן היה צלם עיתונות של הסאנדי טיימס, שצילם, בין השאר, מוזיקאי ג'ז כמו ג'ון קולטריין ודיזי גילספי. הביטלס מאד אהבו את הצילומים הללו בשחור-לבן ופרימן הפך למעין צלם הבית של הלהקה בשנים הראשונות.

הם הראו לו את הצילומים שלהם מהמבורג - תמונות בשחור-לבן עם משחקי אור וצל שצולמו ע"י חבריהם הגרמנים אסטריד קירשהר ויורגן וולמר - ושאלו אם יוכל לעשות משהו כזה. אז הוא עשה.
"הוא ארגן אותנו במסדרון במלון. המסדרון היה חשוך והיה חלון בסופו. ובזכות שימוש במקור אור טבעי וחזק מימין, הוא השיג את התמונה העגמומית הזו שרוב האנשים חושבים שהוא עבד עליה רבות. אבל זה לקח רק שעה", מפרגן מקרטני.
ופרימן סיפר: "הם היו צריכים להיכנס לפורמט הריבוע של אלבום, אז במקום להעמיד אותם בשורה, שמתי את רינגו בפינה הימנית התחתונה, מאחר והוא היה האחרון להצטרף ללהקה. הוא גם היה הכי נמוך."

REC התכנון המקורי היה להוציא אלבום ללא שום כיתוב, רק תמונה בשחור-לבן שמכסה מקצה לקצה. ב-EMI לא אהבו הרעיון. הלהקה לא הייתה מספיק מפורסמת בעיניהם כדי שתצליח למכור אלבום ללא שם. הם לא אהבו את העובדה שהתמונה לא צבעונית וכמו כן, שומו שמיים, חברי הלהקה לא מחייכים.
בסוף, בזכות התערבותו של ג'ורג' מרטין, נשארה התמונה הקודרת אבל נוסף לה שם הלהקה ושם האלבום.

ומילים אחרונות בנושא מג'ורג': "העטיפה הפכה לאחת העיצובים המועתקים בעשור... זו הייתה ההתחלה שלנו כמעורבים אקטיבית בעיצוב הביטלס. העטיפה הקודמת הייתה זבל, אבל אז זה לא היה חשוב. לא חשבנו שזה גרוע, בטח כי כ"כ שמחנו שיש לנו תקליט. With The Beatles היה הראשון שחשבנו 'היי, בואו נהיה אומנותיים'."


REC כמו קודמו (ושניים שיגיעו אחריו) גם אלבום זה יצא על תקליטור ב-87 בגרסת מונו בלבד. שוב, מדובר בהוצאה מהירה ומחופפת עם עטיפה דלה. לפחות הפעם ג'ורג' מרטין כבר מקבל קרדיט (רק על ההפקה, לא חלילה על העיבודים, המיקסים, הפסנתר), כמוהו גם רוברט פרימן הצלם. שמו של נורמן סמית' הטכנאי עדיין נעדר.

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך



מאמרי הקהילה
Only a Northern Song
האירועים, הכתיבה, ההקלטות, הנתונים והרכילות מאחורי השירים.
23/10/2010



המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0625)