שם משתמש: סיסמא:
הרשמה לאג'נדה



מדריך למשתמשי הפורום חיפוש בפורום כללי פורום טלנובלות ימי הולדת כמה פרקים יש לפורום בנענע

גן סודי פ' 4-5 : מהפך


Butterfly_S4 גן סודי פ' 4-5 : מהפך Butterfly_S3
פורסם לפני 3636 ימים     מאת asole     סה"כ תגובות: 31     תגובה אחרונה לפני: 3635 ימים

אזהרה: אני הולכת לכתוב על שני הפרקים ביחד, אז מי שעדיין לא הגיע לפרק 5, כדאי שיחכה... בעצם יש כאן גם התייחסויות לפרק 6 שגם אותו התכוונתי בהתחלה להכניס לסיכום הזה, אז צבעתי אותם בלבן ומי שרוצה לקרוא שיעלה עליהם עם הסמן. בסך הכל יש 4 ספויילרים, שניים משמעותיים (והם מסומנים גם באייקון) ושנים לדעתי לא ממש, אבל מי שלא רוצה בכלל להחשף כדאי שימנע. אולי בעצם כבר עדיף לקרוא את הכל אחרי פרק 6...

כשנסעתי לחו"ל הצטערתי נורא שלא יכולתי לקחת את הלפטופ הקטן שלי כדי שאוכל לתקשר עם הפורום וגם לראות סרטים וסדרות. בדיעבד, אולי זה היה רק לטובה, אם הייתי מתחילה לראות סדרה שהייתה תופסת אותי כמו זו, הייתי רק רוצה להשאר במלון ושיעזבו אותי בשקט. מה אכפת לי ממקדשים עתיקים, מכפרים צפים או מנופים יפים? תנו לי לראות כבר מה קורה! אתמול ראיתי ברצף שלושה פרקים, לא הצלחתי לעצור. שמי אסול, נעים מאוד, ואני מכורה.

שני הפרקים האלו הם פרקי המהפך. בפרק 4 ו-5 יש הסלמה ביחסי הגיבורים, בפרק 5 המהפך עצמו ובפרקים הבאים הם מתמודדים כבר עם ההשלכות.

נראה לי שמי שלא סבל קודם את ג'ו וון ממש שונא אותו בפרקים האלו, הוא עושה כל מה שביכולתו כדי להיות בלתי נסבל. הוא לא יכול לחיות בלי רא אים, הוא עוקב אחריה באובססיביות ומארגן מצבים שהם יפגשו כל הזמן. הוא מתנהג כמו הביריון הכיתתי שמאוהב בילדה הלא מקובלת ולכן הופך את חייה לגיהנום. השיא של ההתנהגות הזו שלו מגיע בפרק 5, בנאום בת הים הקטנה, ואז הוא מקבל סוף סוף סטירה מרא אים, סטירה שנראה שהוא ציפה לה כבר הרבה זמן.

אבל נתחיל בפרק 4, גם שם ג'ו וון נואם לרא אים (הוא אוהב לנאום) ולכאורה יש בנאום שלו הגיון, הוא מסביר לרא אים שהיא פגעה בו מול כל העובדים כשהיא דחתה את החיזורים שלו, ואז כשהיא מתחילה להבין אותו הוא מנחית עליה סיר רותח של עלבונות. הוא פוגע בה בכל דרך אפשרית, זה כבר לא רק המעמד הכלכלי שלה או המשפחה שלה או ההשכלה שלה, הוא מתיח בה שהיא לא נראית כמו אישה (אחרי שהוא עצמו עורר את הנשיות שבה), הסצינה הזו מובילה לסצנת תא ההלבשה הנפיצה שבה המתח המיני בינהם העלה אדים על המסך שלי.




ובעקבות הסצינה הזו גילינו שהוא גם סובל מקלאסטרופוביה, מה שמסביר מדוע הבית שלו בנוי כמו אולם ציבורי, עם חללים פתוחים. מסתבר (קראתי בדרמבינס, לא שמתי לב לזה בעצמי) שהחיוג הראשון שלו בנייד הוא הפסיכולוגית שלו! הוא קורא לה ומנסה לתחקר אותה על התאהבויות, אבל כמובן בעקיפין. ואז הוא שוב מפתיע, הוא יושב בגינה שלו ותולש עלי כותרת של מרגנית, היא שונאת אותי או לא שונאת אותי... העלה האחרון גוזר לרעתו וכשהוא עוזב מסתבר שהוא כיסח מרבד שלם של מרגניות. לפתע אנו רואים שלפרח האחרון צומח עוד עלה כותרת אחד...

אהבתי גם את הסצנה עם האיילות. סול כנראה הודיעה להוריה שהפגישות עם ג'ו וון היו מוצלחות ואביה, כדי לקדם את השידוך המוצלח, שלח לג'ו וון עדר של איילות. ג'ו וון התמה שואל את מזכירו (בנוכחות מזכירו של אביה של סול) מה הוא אמור לעשות עם המתנה, "הוא התכוון שאשחט אותם ואוכל אותן?" הוא שואל. המזכיר מזדעזע ואומר שגם ככה הן נראות עצובות עם הצווארים הארוכים שלהן, אבא של סול היה בעברו השר לעינייני חקלאות סביבה ומזון. "זה לא חקלאות ולא סביבה", אומר ג'ו וון, "אז זה בטח מזון". המזכיר של האב אומר שהאיילות הן סמל לאצילות, ג'ו וון מורה למזכירו לשלוח אותן חזרה. מהלך נבון. כשהייתי בנארה ובמיאג'ימה ביפן ראינו המון איילות, הן יפיפות ונוגות ואציליות ומאוד מסוכנות, הן אוכלות הכל! אני אגיד לכן מה עושות האיילות בלילות, בדיוק כמו בימים, הכל הן מחסלות. הן אכלו לחברה שלי (זלפה) את המפה שהיא החזיקה בידה ושמעתי (מג'ני) על מקרה של איילה אכזרית במיוחד שחיסלה כרטיס שינקנסן (חופשי חודשי כזה של הרכבת היפנית). טוב מאוד שג'ון וון החזיר אותן לפני שהן היו אוכלות לו את כל אגרות החוב והמניות.

ואז אנחנו נחשפים למשפחתו של ג'ו וון, מסתבר שהוא נצר למשפחת אדמס, לא פלא שהוא יצא כזה טרלללה. הסבא שלו מזמן כל חודש את המשפחה בנוכחות העו"ד שלו כדי לשנות את הצוואה שלו. הוא התחתן לאחרונה בשנית ושתי הבנות שלו חרדות פן האישה החדשה תכנס להריון ותסכן את מעמדן כיורשות. זה לא נראה לי אפשרי, היא מבוגרת מידי, אבל שתיהן מנסות לתחקר את הרופא המשפחתי ואמא של ג'ו וון שואלת בעקיפין את הפסיכולוגית של ג'ון וו (בדומה לבנה) עד איזה גיל אישה יכולה להרות (ומעליבה אותה חופשי ושואלת אותה אם היא שוכבת עם בנה. עכשיו רואים מאיפה ג'ו וון ירש את הכישרון שלו לפגוע באנשים). לאישה החדשה יש אח, אנחנו מכירים אותו כמנהל שחותר מתחת לג'ון וון ואכן, גם בארוחה הוא משתדל לצבור נקודות ולהשפיל אותו בחלקלקות וחנפנות שכה עומדת בסתירה לסגנון הישיר שבו ג'ו וון פונה לסבו.



אהבתי את הלוק של ג'ון וון, חליפה אפורה, חולצה אפורה ושלושה מרקרים גנרים בכיס, כל כך מאפיין אותו כי זה שילוב כל כך פריקי של מודעות אופנתית ואסטתית ותלישות. אין ספק שהסטייליסט של הסדרה הוא בנאדם יצירתי, מעניין אותי אם אימוניות הספורט המזעזעות נוצרו במיוחד לסדרה או שהוא ראה אותן איפשהו והחליט שזהו זה.



ומה עם אוסקה? הוא לא נכח בסעודה המשפחתית כי הוא נסע לג'גו, לרדוף אחרי טה סון האדיש מה שמוביל לסצנה נהדרת בה הוא מסתבך עם גנגסטרים ובסוף מגיע לתחנת משטרה. סול בינתיים שוכרת את ג'ונג סו והצוות שלו בשביל הפעלולים בוידאו קליפ. קטע הילרי לגמרי כאשר היא מנסה להרשים אותו באנגלית האיומה שלה והוא עונה לה בשקט באנגלית מושלמת עם מבטא אמריקאי.

והתמונה. רמז מטרים.



מלחמות ג'ו וון ורא אים על שואב האבק מביאות אותה לבסוף לביתו, שם הוא ממשיך בשרשרת ההשפלות, אבל אפשר להבין ממנו בשלב הזה שהוא מצפה שהיא תלחם בחזרה בשיטות הידועות לו, התגובות שלה מבלבלות אותו ומוציאות אותו מאיזון, לכן כשהיא סותרת לו בפרק 5 הוא מחייך. הוא ציפה לזה. אבל הוא לא ציפה לאמא שלו שבאה ברגע הכי גרוע, מעניין שכשאימו העליבה את רא אים הוא הרגיש לא בנוח וניסה למתן אותה. כשאנשים אחרים מתעללים ברא אים הוא מתקומם (כמו הבמאי), אבל אז הוא הוא מתעלל בה בעצמו. הוא דוקר ודוקר ודוקר העיקר כדי להוציא ממנה תגובה. ג'ו וון כועס על רא אים, הוא כועס עליה כי היא שיבשה את חייו המסודרים והנוחים, מפני שהוא לא יודע איך להתייחס אליה והוא לא יכול לחיות בלעדיה. הוא לא יכול להתעלם מקיומה ולהמשיך הלאה. זה בעצם לדעתי מה שעומד מאחורי נאום בת הים שלו בפרק 5. הוא דוחק ברא אים כי הוא מצפה שהיא תגיב בצורה המוכרת לו ואז הוא יוכל להתמודד איתה כמו עם שאר הנשים שפגש בחייו. עם נשים כמו סול הוא יודע איך להתנהל (אם כי היא מתגלה בהמשך כמי שאינה קוטלת קנים בעצמה) אבל התגובות של רא אים מוציאות אותו מדעתו, הוא לא יודע איך לאכול אותה. היא לא נכנסת לקטגורית האישה שהוא יכול להתחתן איתה וגם לא לקטגורית האישה שהוא יכול להשתעשע איתה, באלגוריית בת הים הוא למעשה מבקש למחוק את קיומה שמאיים על קיומו הוא כג'ו וון. הוא מצד אחד אומר לה את האמת אבל את אותם המילים אפשר היה לומר בצורה שהיא לפחות תבין אותו (אפשר היה אפילו לנסח את זה בצורה רומנטית יחסית), הוא חושף את רגשותיו אבל מסובב ומעקם אותם כמו פיגיון שננעץ בה.

בינתיים רא אים בג'גו כי היא זכתה בפרס השלישי בתחרות של הכלבו. מי שהחליט שהיא תזכה היה ג'ו וון אבל מעניין שמי שהכניס אותה לתחרות היה ג'ונג סו שכמו הקקטוס, פועל בסתר. הוא גם קונה לה תיק יקר בכלבו של ג'ו וון אבל מבקש מחברתה שתעמיד פנים כאילו היא קנתה אותו והוא היה במבצע (וזה מוכיח שיש לו כסף!). כתבתי קודם שרא אים מנטרלת את הנשיות שלה בכך שהיא מסתתרת תחת הלבוש הא-מיני שלה אבל בעצם ג'ונג סו הוא סוג של משתף פעולה. הוא רוצה אותה אבל משום מה לא מסוגל לומר לה או להתחיל איתה אז הוא עוזר לה לנטרל את עצמה, אם היא לא שלו אז לפחות שלא תהיה של אחרים. זו כמובן לא מחשבה מודעת, ג'ונג סו הוא הבחור הטוב בכל רמ"ח אבריו המחוטבים להפליא, אבל זה מתחת לפני השטח. זה עלה בדעתי בסצינה שבה הוא וג'ו וון מתווכחים איפה רא אים תישן. ג'ו וון מפנה עבורה את החדר שלו והולך לישון עם אוסקה כדי שהיא לא תהיה עם הבנים, כי היא אישה ואילו ג'ונג סו רוצה שהיא תשאר איתם אבל מציג את זה כאילו היא חלק מהמשפחה, היא אחת מהחבר'ה, אחות קטנה ונטולת מיניות. הם מתווכחים בעצם על נשיותה של רא אים, שג'ו וון חושף וג'ונג סו מנסה להסתיר.



בג'גו לרא אים יש הזדמנות משלה להתעלל בג'ו וון כשהיא מפלרטטת עם אוסקה מולו והוא כמעט נחנק, היא כיוונה ישר לנקודת התורפה שלו. אוסקה משתף פעולה אבל שוכח מהכל כשהוא רואה את האובססיה הפרטית שלו, טה סון. מכיוון שג'ו וון שכר את כל המסעדה, טה סון מנגן רק להם שיר אחד (זה בעצם הקול של ביני פה?) ועוזב, במהלכו ג'ו וון נזכר איך עקב אחרי רא אים כשעזבה את המועדון והיא נזכרת שפשטה על הארון של השותפה שלה כדי להראות טוב לפני אותה פגישה איתו. הפלאשבקים האלו לא מחדשים דבר לגבי ג'ו וון אבל הן כן מראים שהוא נכנס לה מתחת לעור ועורר את האישה שבה. אולי, אם הוא היה מחזר אחריה כמו שאוסקה מחזר אחרי נשים, היא הייתה נופלת לזרועותיו, אבל מצד שני בחור כמו אוסקה לדעתי לא היה מצליח לראות בה מה שג'ו וון רואה (למרות שהוא מחבב אותה ובהחלט לא היה מתנגד להכניס אותה לרזומה). כשטה סון עוזב אוסקה הולך אחריו ומתעמת איתו. לאחר העימות הקודם, שנגמר באחד אפס לרעתו (מה שהופך את אוסקה להרבה יותר צנוע והוא אפילו מודה בפניו שהוא מבצע טוב ממנו וחושף את חוסר הביטחון שלו מולו), הוא כבר לא מנסה לשכנע אותו להיות הסייד-קיק שלו אבל הוא כעס כי הוא קרא למשטרה ויצר סקנדל בעוד שטה סון טוען שהוא עזר לו וכועס עליו ששכר את כל המסעדה וגזל ממנו את קהלו, הוא חושב שהוא עשה לו את זה בכוונה ולא מוכן להקשיב להסבר של אוסקה שבאמת לא אשם הפעם. מרוב כעס אוסקה אוחז בזרועו של טה סון שרוצה ללכת. זה משהו שגברים עושים לנשים בדר"כ, ראינו את ג'ו וון עושה זאת לרא אים ובעצם, זה משהו שמוכר מכל קומדיה רומנטית. טה סון אומר לו לשחרר כל עוד הוא מבקש בצורה יפה (כמו שרא אים אמרה לג'ו וון שנשכב עליה באולם הספורט וריתק אותה לרצפה), אוסקה אומר לו שיבקש בצורה לא יפה וטה סון יוצא מהארון ואומר לו שהוא גיי. אוסקה ההמום ממשיך להחזיק בזרועו, ממלמל משהו על זה שזה סבבה, יש הרבה כאלו בתעשיה ובלה בלה בלה ושומט את ידו של טה סון שעוזב. מעניין אם זה סוף הסיפור בינהם או לא. המשך האירועים מצביע על הקשר של אוסקה עם סול, אבל תודו שזה היה מגניב לו היה מתפתח בינהם רומן במקביל לג'ו וון ורא אים!




בג'גו רא אים מתעמתת בשנית עם סול כשג'ו וון מתערב (יופי של סצינה) וסול מחזירה לה באלגנטיות כשרא אים מגיעה לפגישה איתה ומגלה שהיא הבמאית. בפרקים האלו --- ואני גולשת פה גם כבר לפרק 6 וזה כבר ממש Spoiler_09 לכן מכאן בלבן: טפח מההיסטוריה של אוסקה וסול מתגלה, מסתבר שהיא זו שעזבה אותו באכזריות אחרי שהוא הציע לה נישואים ושברה את ליבו לחלוטין, מסתבר שהוא עדיין אוהב אותה ומסתבר שכנראה גם היא אותו. כשהיא מסבירה לו על הסט של הקליפ מה זה להיות שבור לב אחרי שזרקו אותך נראה שהיא מדברת על עצמה ובאמת רואים אותה ממררת בבכי במכונית, כנראה אחרי הפרידה שהיא יזמה. יש יותר בסיפור הזה משנראה לעין. נראה כאילו סול רוצה להתחתן עם ג'ו וון כי הוא שידוך מוצלח וככה היא תוכל להיות בסביבתו של אוסקה. המנהל של אוסקה לא מבין למה שני אלו לא יכולים פשוט להיות ביחד ולא לסבך עיניינים (ולגרום לו לאולקוס). הנוכחות והזיכרונות מערערים את אוסקה והוא הולך לחפש את חברתו של ג'ו וון. זה מעניין, הם כביכול לא סובלים זה את זה אבל כל הזמן נמצאים ביחד, מבחירה, ומחפשים זה את קרבתו של זה כשהם במצוקה רגשית. אגב, שוב קפיצה לפרק 6 ומפה בלבן: ג'ו וון אומר לרא אים שסול היא האנטי-פן של אוסקה (מישהו שיש לו אתר שנאה נגדו והוא מעלה קבצים פיראטים של שיריו וכו'). אני חושבת שזה ג'ו וון עצמו. הוא מספיק פסיכי כדי לעשות לו את זה. אוסקה מציע לג'ו וון מירוץ אופניים אבל כדי לפתות אותו זה כרוך בהתערבות, גם אוסקה לפעמים יודע ללחוץ על הכפתורים של דודנו. אם ג'ו וון ינצח הוא יקבל את יחידת הדיור בג'גו לעצמו (הוא צריך את החדר שלו בשביל רא אים), אם אוסקה ינצח ג'ו וון לא יפריע לו לחזר אחרי רא אים ואם רא אים תנצח... כי היא גם נכנסת למשחק... היא תשתתף בוידאו קליפ של אוסקה, למרות שהמנהל שלה אוסר עליה וסול היא הבמאית.

מעניין שזה הדבר היחיד שהיא מתעקשת עליו בחיה ומוכנה אפילו ללכת נגד ג'ונג סו אותו היא מעריצה. אני חושבת שיש לה יצר הרס עצמי ולכן היא הפכה לאשת פעלולים, היא קצת מאזוכיסטית והיא מרגישה צורך להעניש את עצמה (לכן היא גם מתנצלת כל הזמן). ושוב קפיצה לפרק 6 בלבן: כשג'ו וון רואה את הגוף שלה אחרי המהפך הוא בשוק ממצבו, היא כולה פצע וחבורה. היא לא רק פוגעת בנשיות שלה, היא פוגעת בגוף שלה.





ג'ו וון כמעט מנצח אבל רגע לפני קו הסיום הוא שומע צעקה במכשיר הקשר ומבין שקרה משהו לרא אים שהלכה לאיבוד במרוץ. הוא מחפש אותה ביער וכשהוא מוצא היא מכחישה שצעקה בכלל ולטענתה היא לא צועקת וואק אלא קאווק (זה נכון כפי שנגלה בהמשך) וברור שסוף סוף עמי ותמי הגיעו למקום הנכון - הבית בתמונה. האישה המוזרה שמנהלת את המסעדה בבית סוקרת את רזונו של ביני וכמוני מרגישה צורך לפטם אותו. היא אומרת לו שהוא אוכל את ליבה ואילו לרא אים היא אומרת שטוב לראות אותה שוב. כשרא אים רואה שהאישה מכינה ליקרים ביתיים היא אומרת שזה היה גם התחביב של אביה, והאישה מעירה שהוא אהב יותר לשתות אותם מאשר להכין אותם. כשרא אים שואלת אם יש להם סגולות רפואיות האישה עונה שהם נועדו להציל את ביתה, כשרא אים שואלת אותה אם ביתה חולה היא עונה בסטואיות שזה הגורל שלה. רא אים וג'ו וון לא לוקחים ברצינות את האישה, היא נראית להם בוודאי כמו אישה שהשתגעה מהמגורים המבודדים ביער או שהיא הייתה משוגעת קודם ולכן הלכה לגור שם, אבל בפרק הבא זהותה של האישה נחשפת ואנחנו רואים שהיא למעשה... עכשיו זה Spoiler_09 משמעותי אז בלבן: אביה של רא אים שנפטר. עכשיו לכל המשפטים שלה יש הגיון. "אתה אוכל את ליבי" - הוא פוגע ברא אים, או שמא האב מעניק לו אותה כבת זוג (מעניין אם כך שהוא בוחר בו ולא בג'ונג סו, נראה לי שג'ונג סו הוא החבר שכל אב שמרן ירצה לביתו). "טוב לראות אותך שוב", זה ברור, זה שהשיקויים נועדו להציל את רא אים (מההרס העצמי שלה ככל הנראה) זה גם ברור. רא אים מקבלת מהאישה שני שיקויים, האחד נועד לג'ו וון שבהתחלה לא רוצה אותו כי זה לא ממותג אבל לוקח אותו כשהוא שומע שהיא מתכוונת לתת אותו לאוסקה (וגם לו נותן לו לשתות אותו אח"כ). כשהם שותים יחד ובנפרד את השיקויים הקסם פועל (שוב רפרנס ל"אליס בארץ הפלאות"? הרי גם שם אליס שותה מבקבוקון שכתוב עליו "שתה אותי"...).

סוף סוף הרגע שחיכינו לו בא והוא מעולה כצפוי. הוא מגיע אחרי ההסלמה ביחסים שלהם ששיאה בנאום בת הים המזעזע של ג'ו וון. מצד אחד הוא כל כך אכזרי כלפיה שכבר אי אפשר לחבב אותו בדקות האלו ואז הציף אותי גל של רחמים כלפיו כשהבנתי שהוא פשוט טובע. האמת, פתאום הוא הזכיר לי את האוס שמחזר אחרי קאדי...

מ - ה - פ - ך !





תוקן על ידי asole 2/2/2011 23:26

אהבת את הפוסט? סמן לייק:
הגדרות תצוגה
הודעה מחבר שעה תאריך






אנחנו גם בטוויטר!




צלמית מי ומי ב"שובל של שקרים"
צלמית מי ומי ב"הלוחמת"
צלמית מי ומי ב"בזמן שישנת"
צלמית ספיישלים לסדרות אסייתיות   
צלמית ספיישלים לסרטים אסייתיים   
צלמית מי ומי ב"שדרות ברזיל"
                                       
צלמית מי ומי ב"שקר היופי"

צלמית מי ומי ב"לב משוגע"
צלמית מי ומי ב"מעבר לים"
צלמית הסודות של איסבל- טלנובלה מאת ניר של הלילה
שיחון קוריאני שימושי

מי ומי בלחיות את החיים

מילון הקלישאות הטלנובליות

שקרי האהבה

הטלנובלה דון חואן ועלמתו היפה

ללא ספק - הנפשות הפועלות

יומן חיים - הנפשות הפועלות


המלצה לעמוד הראשי קהילת תמיכה טכנית מנהלי קהילות הסכם שימוש באתר צור קשר השוואת מחירים בתי מלון בחו"ל Copyright ©2007-2009, אג'נדה

(0.0586)