|
דרוויש נחשב ל'משורר הלאומי' של הפלסטינים.
שיריו היו מלאים שנאה ליהוד ולסהיונייה.
אומרים שבשנים האחרונות הוא התמתן וגילה כלפי היהוד גישה פייסנית יותר.
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוז ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: בקרוב אצל עזמי מאת: עז מי ללא תוכן
![/emoticons/aod6__19(1).gif ס9]() מעניין מי הבן זונה שניסה לפרוץ לי לפרופיל
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוז משהו בסגנון של טורי גיא בכור המרעננים...
עד עכשיו אני מפזם לפעמים את "ווא חביבי" של פיירוז - והכל בזכותו של גיא בכור שמביא לנו סיכומים על המרחב שלנו for dummies..
|
|
בתגובה ל: מה עם איזה שיר שייחרט בזכרוננו כמסמל את דרוויש? מאת: Harkonnen למשל 'תעודת זהות' (1964):
מחמוד דרוויש
תעודת זהות
תִּרְשוֹם!
אֲני עֲרָבִי.
מִסְפָּר תְּעוּדַת הַזְּהוּת שֶלִי הוּא חֲמִישִים אֵלֶף.
יֵש לִי שְמוֹנָה יְלָדִים
וְהַתְּשִיעִי יָבוֹא אַחֲרֵי הַקַּיִּץ!
הַאִם זֶה מַכְעִיס אוֹתְּךָ?
תִּרְשוֹם!
אֲני עֲרָבִי.
עוֹבֵד עִם חֲבֵרַי פּוֹעֲלֵי הַמַּחֲצֵבָה.
יֵש לִי שְמוֹנָה יְלָדִים
אֲנִי מֵבִיא לַהֵם לֵחֶם
בְּגָדִים וּמַחֲבָּרוֹת
מִתוֹך הָאֲבָנִים..
אֲני לֹא מִתְחַנֵן לִצְדָקָה מִדַלְתֵךָ
אֲנִי לֹא מְכָוֵץ עֲצְמִי עַל מִפְתַנְךָ.
אַז הָאִם זֶה מַכְעִיס אוֹתְךָ?
תִּרְשוֹם!
אֲני עֲרָבִי.
יֵש לִי שֵם לְלֹא תֹאַר.
סַבְלָנִי בְּאֱרֶץ
בָּה הַכָּל חַיִּם בְּרוֹגֶז
שוֹרָשַי
הָיוּ מְחוּפָּרִים עוֹד לִפְנֵי לֵידַת הַזְּמָן
לִפְנֵי תְּחִילַת הָעִידָנִים
לִפְנֵי הָאוֹרָנִים וַעֲצֵי הַזַּיִּת
וּלִפְנֵי שֶצָמַח הַעֶשֶב
אָבִי.. צֵאצָא לְמִשְפַּחַת הַמָּחֲרֵשָה
לֹא מִמָעֲמָד אצִיִלים
וְסָבִי.. הָיָּה פָלַאח
לֹא מְיֻחַס וְלֹא מְקֻשַר
לִימֵד אוֹתִי אֵת גָאֲוָת הַשֶּמֶש
לִפְנֵי שֶלִּימְדָנִי לִקְרֹא
וּבֵיתִי, בִּקְתַת הַשוֹמֵר
עֲשוּי עֲנָפִים וְקָנִים
הָאִם אֲתָּה מְרוּצֵה מִמָּצָבִי?
יֵש לִי שֵם לְלֹא תוֹאַר!
תִּרְשוֹם!
אֲני עֲרָבִי.
צֶבַע שְעֲרִי.. פֶּחָם
צֶבַע עֵינַי.. חוּם
תְּכוּנוֹתַיי:
לְרֹאשִי עָקַאל עֲל כָּפִיָּה
כַּף יָדִי חֲזָקָה כַּסֶלַע
כְּתוֹבְתִי:
אֲנִי מִכְּפָר שָכוּחַ חֲסַר-הָגָנָה
רְחוֹבוֹתָיו נְטוּלֵי-שֵמוֹת
וְכָל גְבָרַיו.. בַּשָּדוֹת וּבַמָּחֲצֵבָה
הָאִם זֶה מָכְעִיס אוֹתְךָ?
תִּרְשוֹם!
אֲני עֲרָבִי.
אֲתָּה גָזַלְתָּ אֵת הַפָּרְדֵסִים שֶל אֲבוֹתַיי
וְאֵת הַאֲדָמָה אֲשֶר עִיבַּדְתִי
אֲנִי וְכָל יְלָדַי
וְלֹא הוֹתַרְתָּ דָבַר לָנוּ וּלְצֵאצַאֵנוּ
מִלְבַד הָאֲבָנִים הָאֵלֶה..
אַז הָאִם הַשִּלְטוֹן יִיקַח אוֹתָּן
כְּפִי שֶשָּמָעֲנוּ אוֹמְרִים?
לַכֵן!
תִּרְשוֹם בְּרֹאש הֶעֳמוּד הָרִאשוֹן:
אֲנִי לֹא שוֹנֵא אֲנָשִים
וְאֵינֵנִי פּוֹלֵש
אֲבָל אִם אֱהֱיֶה לְרָעֵב
בְּשָרוֹ שֶל הַכּוֹבֵש יִהֱיֶה לִי לְמָאֳכָל
הִזָהֵר..
הִזָהֵר..
מְהַרָעָב שֶלִי
מְהַזָעָם שֶלִי!
1964
מערבית: עירין סיגל וסמי שלום שטרית (בּרקלי קליפורניה, דצמבר 2003)
הינה שירו "העוברים בדיבור העובר":
"הוי העוברים בין המילים העוברות, שאו את שמותיכם והסתלקו... גינבו מה שתרצו מתכול הים ומחולות הזכרון... אל תעברו בינינו כחרקים מעופפים... יש לנו מה לעשות באדמתנו... קחו מן העבר... אל שוק העתיקות והחזירו את שלד העצמות אל הדוכיפת.... קיבצו את אשליותיכם בבור נטוש והסתלקו... תשכנו היכן שתרצו, אך אל תשכנו בינינו.... תמותו במקום שתרצו, אך אל תמותו בינינו... צאו מאדמתנו, מהיבשה שלנו, מהים שלנו.. מהפצע שלנו, מכל דבר... אתם העוברים בין המילים העוברות". (מעריב, 25.3.88, תרגום: סיהאם דאוד)
|
|
בתגובה ל: יש שירים כאלה מאת: אהרן תמוז השיר 'עוברים... ובטלים' (שסיהאם דאוד תרגמה משום מה כ'העוברים בדיבור העובר':
"הוי ההולכים בין מילים פורחות עימסו שמותיהם על שכם והסתלקו! שילפו שעותיכם מזמננו והסתלקו! … לכם החרב - ולנו דמנו, לכם פלד ואש - ולנו בשרנו, לכם עוד טנק - ולנו אבן… ואם גם אותם שמים ואוויר עלינו ועליכם, גבו לכם את מנת דמנו והסתלקו ! … כאבק מר, לכו לכם לאשר תאבו, ובלבד שתסורו מעלינו כחרקים מתעופפים כי לנו מעשים לעשותם באדמתנו … לנו מה שאין לכם: מולדת זבה עם זב-דם … הוי ההולכים בין מלים פורחות באה עיתכם להסתלק גורו באשר תגורו ורק בינינו אל תגורו באה עיתכם להסתלק ובאשר תאבו תמותו, ורק בינינו לא תמותו. … לנו העבר פה … ולנו ההווה, וההווה והעתיד ולנו חיי העולם הזה פה .. ועולם הבא צאו איפוא מאדמתנו מחופנו, מימנו מחיטתנו .. ממלחנו.. מפצענו מן הכל, וצאו, מזכרי הזכרון הוי ההולכים בין מלים פורחות".
|
|
בתגובה ל: דרוויש בתרגום אהרון אמיר מאת: אהרן תמוזראש לשכתו של אבו מאזן: דרוויש לא הלך לעולמו אך מצבו הבריאותי רגיש.
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוז אני רואה שיש דיווחים שונים בקשר למותו.
כן, הוא התמתן, והיה איזה שיר שמחמד העלה בפורום לפני שבוע, שמביע פייסנות.
אולי תמיד, דווקא לפני הסוף, כשמתבגרים רואים את הדברים אחרת והופכים לפייסנים
|
|
בתגובה ל: אז הוא מת או לא? מאת: הקוסמתלפחות כך פורסם ב- ynet באנגלית... מעניין מדוע זה לא מופיע בגירסה העברית... האם עורכי ynet פשוט מבקשים לחסוך מנשמתו של דרוויש עוד כמה תגובות גזעניות? :-/
|
|
בתגובה ל: הוא כן לצערנו.. מאת: Harkonnen אנשים צריכים לתת כבוד למת.
ולא להשמיץ ולקלל.
חבל שזה קורה.
|
|
בתגובה ל: הוא כן לצערנו.. מאת: Harkonnen יש שם כתבה של מעריצתו השמאלנית הגדולה מירב יודילביץ'.
דרוויש היה גם 'המשורר הלאומי' של השמאלנים ממוצא יהודי. הוא 'עשה להם את זה'. אף אחד מהם לא יכול היה 'לאכול את בשר הכובש' כמוהו. הקניבליזם המילולי של דרוויש עשה להם אורגזמה, ולמרות שהם בד"כ לא יודעים כמעט מילה בערבית (גדעון לוי יודע להגיד שוקראן) הם נהרו לערבי השירה שלו בחיפה כמו ילדות מתבגרות למופעים של כוכבי רוק.
|
|
בתגובה ל: הוא כן לצערנו.. מאת: Harkonnen בהארץ..
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוז אני יודע מה הוא נחשב אצל ערביי/פלשתינאי ישראל והפלשתינים בכלל.
מבחינתי מדובר בלאומן פלשתיני פשוט, עם יכולת מילולית גבוהה, רטוריקן בחסד, אדם שלקח את הלאומנות והשנאה שלו ל"ציונים" ועטף אותו בטונות של ערבית סיפרותית גבוהה ועשירה(זה ידוע שערבית היא שפה מאד מאד עשירה), דימויים סופר מלודרמטיים, רגשנות אינסופית עד לרמת אבסורד רק כדי בעצם להעביר מסר שבבסיסו הוא פשוט למדיי, מסר לעמו שלו, ומסר לנו, ה"ציונים", ה"פולשים הקולוניאיליסטים", מסר שבעצם רק מחזק שנאה ונקמנות, מסר שמטרתו בעצם להרגיז אותנו, למשל בשירו שנפתח ב"תרשום תרשום.." (או משהו כזה).
על מדינת ישראל לחתור להפרדות אמיתית(קווי 67 אינם מהווים הפרדות אמיתית בין העמים), חד צדדית אם אין ברירה מן הפלשתינים לפי עקרון 2 מדינות לאום ל2 עמים, הפרדות על פי מפתח של רציפות טריטוריאלית ודמוגרפית תוך פינוי חלק גדול מן ההתנחלויות וחילופי שטחים מאוכלסים ביחס של 1:1 - גושי ההתנחלויות הגדולים לישראל - וואדי ערה המשולש והשכונות הפלשתיניות במזרח ירושלים לפלשתינים, במקביל כמובן לא להזניח את ייהוד הגליל והנגב. זה אינו מהווה פתרון של שלום/פתרון הסיכסוך מאחר ואין שום פתרון לסיכסוך הישראלי-פלשתיני(אלא אם הפלשתינים ידחפו למציאות של הכרעה צבאית הדומה למה שהיה ב1948 ואז הם פשוט לא יהיו כאן יותר). הערבים/פלשתינים מתנגדים לקיומה של מדינת לאום יהודית כאן בארץ ישראל ואין זה משנה על איזה חלק ממנה או גודל השטח, כך זה היה לפני 100 שנה ויותר וכך זה גם היום - דבר לא השתנה ואין שום עדות או הוכחה לשינוי. פתרון זה רק מביא לניהול אופיטימלי של הסיכסוך שכאמור ימשיך כל עוד ישראל קיימת וכל עוד הערבים/פלשתינים ימשיכו ללכת עם הראש בקיר, למציאות של כמעט שקט מלא תוך השקעת מינימום משאבים ומאמצים ובמקביל פותח דלת/אפשרות לפלשתינים להחכים יום אחד, להכיר במציאות ולסיים מצידם את הסיכסוך. מציאות זאת רק תחזק ותבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי לא רק לעתיד הקרוב אלא גם הרחוק. סיום הכיבוש במובן של שליטה על עם אחר זה קודם כל אינטרס עליון של מדינת ישראל, זה יחזק את הרוב היהודי במדינת ישראל ויחלק את משאבי המדינה באופן יעיל יותר, מה שגם יקל על הלחימה בטרור שצריכה להיות אגרסיבית ונחושה ובכלל על תחזוק ביטחון המדינה.
|
|
בתגובה ל: אני אומנם לא שמח שהוא נפטר אבל גם לא מצטער מאת: יובל27 הוא התמתן מאוד לאחרונה..
אני אנסה להעלות לכם שיר
מהאחרונים שלו עם תרגום..
יש בשיר מסר של פייסנות...
|
|
בתגובה ל: זה שיר ישן מאוד יובל מאת: הקוסמת מדובר בדיוק באותו האדם כמו פעם, אם באמת היה מתמתן הוא היה מעורר כעס במחנהו שלו, הוא עורר בעיקר הערצה והתרגשות, בין היתר למשל מאנשי בל"ד...
בכל מקרה, זה ברור לי מדוע היה אהוד על ידי עמו, מדוע זה יום מצער עבורם, זה אומר לי בדיוק היכן עוד צד עומד וסיבה, מבין עשרות רבות אחרות מדוע הסיכסוך הישראלי-ערבי עוד ימשך לו עוד עשרות אם לא מאות שנים.
על מדינת ישראל לחתור להפרדות אמיתית(קווי 67 אינם מהווים הפרדות אמיתית בין העמים), חד צדדית אם אין ברירה מן הפלשתינים לפי עקרון 2 מדינות לאום ל2 עמים, הפרדות על פי מפתח של רציפות טריטוריאלית ודמוגרפית תוך פינוי חלק גדול מן ההתנחלויות וחילופי שטחים מאוכלסים ביחס של 1:1 - גושי ההתנחלויות הגדולים לישראל - וואדי ערה המשולש והשכונות הפלשתיניות במזרח ירושלים לפלשתינים, במקביל כמובן לא להזניח את ייהוד הגליל והנגב. זה אינו מהווה פתרון של שלום/פתרון הסיכסוך מאחר ואין שום פתרון לסיכסוך הישראלי-פלשתיני(אלא אם הפלשתינים ידחפו למציאות של הכרעה צבאית הדומה למה שהיה ב1948 ואז הם פשוט לא יהיו כאן יותר). הערבים/פלשתינים מתנגדים לקיומה של מדינת לאום יהודית כאן בארץ ישראל ואין זה משנה על איזה חלק ממנה או גודל השטח, כך זה היה לפני 100 שנה ויותר וכך זה גם היום - דבר לא השתנה ואין שום עדות או הוכחה לשינוי. פתרון זה רק מביא לניהול אופיטימלי של הסיכסוך שכאמור ימשיך כל עוד ישראל קיימת וכל עוד הערבים/פלשתינים ימשיכו ללכת עם הראש בקיר, למציאות של כמעט שקט מלא תוך השקעת מינימום משאבים ומאמצים ובמקביל פותח דלת/אפשרות לפלשתינים להחכים יום אחד, להכיר במציאות ולסיים מצידם את הסיכסוך. מציאות זאת רק תחזק ותבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי לא רק לעתיד הקרוב אלא גם הרחוק. סיום הכיבוש במובן של שליטה על עם אחר זה קודם כל אינטרס עליון של מדינת ישראל, זה יחזק את הרוב היהודי במדינת ישראל ויחלק את משאבי המדינה באופן יעיל יותר, מה שגם יקל על הלחימה בטרור שצריכה להיות אגרסיבית ונחושה ובכלל על תחזוק ביטחון המדינה.
|
|
בתגובה ל: לאחרונה יחסית היה בכנס בחיפה, וממה שהבנתי מאת: יובל27 דברנו אני ומחמד עליו לאחרונה והשירים שכתב הם אחרים, מפייסים
יכול להיות ששינה את דעותיו והביע את זה בצורה עדינה בשיריו
|
|
בתגובה ל: אני זוכרת את הכנס מאת: הקוסמת בניסוחים עדינים ורכים יותר ואז זה רק נראה פייסני יותר למראית עין.
הוא לא הפך למשורר הלאומי של הפלשתינים עקב שירים פייסניים על שלום, הוא הפך בגלל שיריו הלאומניים והמתריסים כלפי ה"ציונים".
על מדינת ישראל לחתור להפרדות אמיתית(קווי 67 אינם מהווים הפרדות אמיתית בין העמים), חד צדדית אם אין ברירה מן הפלשתינים לפי עקרון 2 מדינות לאום ל2 עמים, הפרדות על פי מפתח של רציפות טריטוריאלית ודמוגרפית תוך פינוי חלק גדול מן ההתנחלויות וחילופי שטחים מאוכלסים ביחס של 1:1 - גושי ההתנחלויות הגדולים לישראל - וואדי ערה המשולש והשכונות הפלשתיניות במזרח ירושלים לפלשתינים, במקביל כמובן לא להזניח את ייהוד הגליל והנגב. זה אינו מהווה פתרון של שלום/פתרון הסיכסוך מאחר ואין שום פתרון לסיכסוך הישראלי-פלשתיני(אלא אם הפלשתינים ידחפו למציאות של הכרעה צבאית הדומה למה שהיה ב1948 ואז הם פשוט לא יהיו כאן יותר). הערבים/פלשתינים מתנגדים לקיומה של מדינת לאום יהודית כאן בארץ ישראל ואין זה משנה על איזה חלק ממנה או גודל השטח, כך זה היה לפני 100 שנה ויותר וכך זה גם היום - דבר לא השתנה ואין שום עדות או הוכחה לשינוי. פתרון זה רק מביא לניהול אופיטימלי של הסיכסוך שכאמור ימשיך כל עוד ישראל קיימת וכל עוד הערבים/פלשתינים ימשיכו ללכת עם הראש בקיר, למציאות של כמעט שקט מלא תוך השקעת מינימום משאבים ומאמצים ובמקביל פותח דלת/אפשרות לפלשתינים להחכים יום אחד, להכיר במציאות ולסיים מצידם את הסיכסוך. מציאות זאת רק תחזק ותבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי לא רק לעתיד הקרוב אלא גם הרחוק. סיום הכיבוש במובן של שליטה על עם אחר זה קודם כל אינטרס עליון של מדינת ישראל, זה יחזק את הרוב היהודי במדינת ישראל ויחלק את משאבי המדינה באופן יעיל יותר, מה שגם יקל על הלחימה בטרור שצריכה להיות אגרסיבית ונחושה ובכלל על תחזוק ביטחון המדינה.
|
|
בתגובה ל: יכול להיות גם שעטף את הרעיונות והדיעות שלו מאת: יובל27 אני אשתדל להעלות שיר אחד מתורגם מהאחרונים שלו..ואז נהיה יותר חכמים כי האמת שחוץ מכמה שירים בודדים שלו אני לא מכירה הרבה...אחד חדש והשאר ישנים..
והבנתי למה מתכוון, בזה אתה צודק.
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוז ללא תוכן
יום עסל ויום עסל
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוז לאחרונה התמתן כלפינו, נפטר צעיר חבל
|
|
בתגובה ל: יהי זכרו ברוך. חברים כבוד למת מאת: סיקרט ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: יהי זכרו ברוך. חברים כבוד למת מאת: סיקרט והתחיל להרגיש געגועים...
למרות הפטפטת הלאומנית הוא נמשך כל הזמן לחיפה ולגליל, נופי מולדתו וצעירותו. ברמאללה הוא היה זר ולעזה בכלל לא העז להיכנס.
הוא לא היה מוכן להודות שבשלטון הסהיונייה הוא מרגיש הרבה יותר בטוח וחופשי מאשר ב'פלסטין'.
דרוויש לא היה בשל נפשית לעבור את המהפך שעבר אמיל חביבי בשנותיו האחרונות, כאשר הוא השתחרר מהלאומנות הערבית וכרת שלום עם מדינת ישראל, ולא נרתע גם כאשר שונאיו הערבים האשימו אותו ב'בגידה'.
לכן חביבי היה ראוי לפרס ישראל ולרחוב שנקרא על שמו בחיפה.
אעפ"כ אני בדעה שישראל צריכה לגלות רוחב לב ולהתיר את קבורתו בכפר משפחתו - אם הם ירצו זאת.
|
|
בתגובה ל: דרוויש התייאש מהמלחמה האלימה בסהיונייה מאת: אהרן תמוז בשיריו הוא הזכיר את הגעגועים שלו לארץ מולדתו ואחרי שברחו הוא ומשפחתו הוא חזר בחשאי לארץ ואחרי זה החליט לעזוב אבל כל פעם הוא חזר לבקר... גם אם לבנאדם יש דיעות שונות צריך לכבד אותו... אני אישית למרות שלא היה לי שום דיעה משותפת עם גנדי הערכתי אותו בגלל שהוא אמר את מה שהוא חשב באמת.
|
|
בתגובה ל: הוא היה לאומן אבל גם היה בנאדם מאת: jo_ro ללא תוכן
|
|
בתגובה ל: הוא היה לאומן אבל גם היה בנאדם מאת: jo_ro אבל ברגע שהוא עירב את ה"ציונים", כמוני לתוך השירים במה שנראה לגמרי כמו איומים, התרסה והסתה זה כבר משהו אחר לגמרי...
זה כבר לא שירים של "בנאדם שרק מתגעגע למולדתו".
על מדינת ישראל לחתור להפרדות אמיתית(קווי 67 אינם מהווים הפרדות אמיתית בין העמים), חד צדדית אם אין ברירה מן הפלשתינים לפי עקרון 2 מדינות לאום ל2 עמים, הפרדות על פי מפתח של רציפות טריטוריאלית ודמוגרפית תוך פינוי חלק גדול מן ההתנחלויות וחילופי שטחים מאוכלסים ביחס של 1:1 - גושי ההתנחלויות הגדולים לישראל - וואדי ערה המשולש והשכונות הפלשתיניות במזרח ירושלים לפלשתינים, במקביל כמובן לא להזניח את ייהוד הגליל והנגב. זה אינו מהווה פתרון של שלום/פתרון הסיכסוך מאחר ואין שום פתרון לסיכסוך הישראלי-פלשתיני(אלא אם הפלשתינים ידחפו למציאות של הכרעה צבאית הדומה למה שהיה ב1948 ואז הם פשוט לא יהיו כאן יותר). הערבים/פלשתינים מתנגדים לקיומה של מדינת לאום יהודית כאן בארץ ישראל ואין זה משנה על איזה חלק ממנה או גודל השטח, כך זה היה לפני 100 שנה ויותר וכך זה גם היום - דבר לא השתנה ואין שום עדות או הוכחה לשינוי. פתרון זה רק מביא לניהול אופיטימלי של הסיכסוך שכאמור ימשיך כל עוד ישראל קיימת וכל עוד הערבים/פלשתינים ימשיכו ללכת עם הראש בקיר, למציאות של כמעט שקט מלא תוך השקעת מינימום משאבים ומאמצים ובמקביל פותח דלת/אפשרות לפלשתינים להחכים יום אחד, להכיר במציאות ולסיים מצידם את הסיכסוך. מציאות זאת רק תחזק ותבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמדינת העם היהודי לא רק לעתיד הקרוב אלא גם הרחוק. סיום הכיבוש במובן של שליטה על עם אחר זה קודם כל אינטרס עליון של מדינת ישראל, זה יחזק את הרוב היהודי במדינת ישראל ויחלק את משאבי המדינה באופן יעיל יותר, מה שגם יקל על הלחימה בטרור שצריכה להיות אגרסיבית ונחושה ובכלל על תחזוק ביטחון המדינה.
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוז מכל מיני סיבות בעולם.. אין הרבה הבדל. בתור אומן גם אם הוא התמתן בשנים האחרות הוא הצליח רק בגלל שהוא בנה את הקריירה שלו על שנאה ואומן שבונה קריירה על שנאה הוא אומן דיי עלוב. הרי ברור כשמש שאם שיריו לא היו מלאי שנאה נגד ישראל הם היו נרקבים במרתף ביתו ואף אחד לא היה מכיר את האיש.
|
|
בתגובה ל: ומה שונה ממנו מאשר שאר מאות אלפי אנשים שנפטרו אמש מאת: respecta1 ללא תוכן
![/emoticons/aod6__19(1).gif ס9]() מעניין מי הבן זונה שניסה לפרוץ לי לפרופיל
|
|
בתגובה ל: מחמוד דרוויש מת מאת: אהרן תמוזמנצל את חופש הביטוי בגיהנום הסהיוני כדי להסית נגד המדינה ונגד היהוד תוך שימוש במחמוד דרוויש המת כדי לשלהב את צמאון הדם ואת היצרים הלאומניים הכי פרימיטיביים במגזר הערבי. וחלאות השמאל הקיצוני בעיתון הכי צהוב במדינה נותנים לו במה לצורך ההסתה. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3580108,00.html
|
|
בתגובה ל: הינה המסית תומך הטרור זוהיר אנדאוס מאת: אהרן תמוז ללא תוכן
|
|